pondělí 11. února 2013

Valentýn

Blíží se nám den svatého Valentýna. Mnoho lidí říká že to je Americký svátek, ale překvapení, není tomu tak. Stejně jako Halloween, který je původem keltský svátek, ale o tom až jindy. No upřímně, který svátek je původně Americký? Zas tak moc jich není a je to dost logické. Spousta obyvatel Ameriky jsou původem Evropané, kteří tam přitáhli i spoustu svátků a ty se předávali a předávali, až do dnešní podoby. Samozřejmě Američané z Valentýna udělali to co udělali, tedy dnešní komerční podobu a tak dále. Na druhou stranu si myslím že kdyby to neudělali Američané, udělali by to Evropané, protože tohle se teď děje skoro se všemi svátky, prostě doba peněz, obchodu ...
Tak tedy, Valentýn vznikl pravděpodobně v Římě, jako svátek Lupercalia. Legenda říká že tento svátek vznikl díky knězi Valentýnovi, který neuposlechl zákaz Římského vládce Claudia II. Tento zákaz pravil že jeho vojáci se nesmějí zasnoubit nebo oženit, aby nezůstávali doma u rodin, ale šli do boje. Valentýn ale tento zákaz porušoval a byl za to 14.února popraven. Prý stihl ještě poslat první valentýnku své milé.
Tento svátek obnovili právě Američané, proto se spousta lidí domnívá že jde o jejich svátek, oni ho ale pouze obnovili.

Chápu že ho někdo neslaví, protože nepotřebují den k lásce, nebo oslavují pouze první máj, či se jim prostě nelíbí, nechtějí a tak dál a tak dál. Jediné co mě dokáže vytočit je věta:  "Nepotřebuji den k tomu abych ukázala že mám někoho ráda, ale slavím prvního máje." Přijde mi to dost nelogické, první máj je pro mě jen jiná podoba, kdy lidé také ukazují lásku. A ano, i s takovouto nebo podobnou větou jsem se setkala.
My s přítelem říkáme že každý důvod k oslavě je dobrý důvod :D  Samozřejmě také nepotřebujeme den k tomu abychom si ukázali že se máme rádi, to my děláme i jindy, ale když už tu takovýto den je, prostě to využijeme, stejně jako první máj. Uděláme si romantický, zamilovaný den, kdy zpomalíme a nevšímáme si všedních povinností - večeře, kino, procházka nebo si cokoliv jiného, dáme si dárečky a je to.

Takže já už se na čtvrtek strašně těším, dárečky už mám (ptáka Angry birds, protože na tom přítel ulítává, masážní olejíček Saloos "erotika") a přáníčko také.

A co vy, slavíte Valentýna, první máj, oboje nebo ani jedno? A pokud Valentýna slavíte jak se na čtvrtek těšíte?

4 komentáře:

  1. My s přítelem taky slavíme oboje a na letošní čtvrtek se strašně těším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já teď bohužel neslavím ani jedno :(

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,mohla bych se zeptat,kde jsi koupila toho Agri birds ? Moc by se mi to líbilo pro kamarádku :) Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, koupila jsem ho v prodejně Albi :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥