sobota 28. září 2013

Kardio cvičení :)

Už jsem tu párkrát zmínila, že cvičím (jak hezky nazváno, realističtěji prostě hubnu :D) a myslím že to tak má spousta holek, snažíme se zpevňovat, některé jako já hubnout a k tomu zpevňovat a tak dále, prostě chceme být krásné - v tom dnešním pojetí a tím nechci říct že se mi plnější dívky nelíbí, některé to prostě umí nosit, jsou krásné, netrápí se svou postavou, váhou a já jim závidím a tleskám, mají mojí úctu. Já to ale bohužel nedokážu a spokojená se sebou nejsem, přijde mi že ve všem vypadám strašně, nic mi nesedí a ať dělám co dělám, prostě mi to nesluší; a to je jeden z hlavních důvodů proč hubnu, druhý hlavní důvod je zdraví, mám vystudovanou střední zdravotnickou, tak vím o spoustě nemocí, rizik a tak dál, proto se snažím aby mé tělo bylo OK :)


Teď ke kardio cvičení, zjednodušeně zle říct že prostě účinně odbourává nadměrný tuk. Takže, pokud člověk jenom posiluje, ale nejsou vidět žádné výsledky, nemusí to být tím že by posiloval špatně, ale může to být tím že do svého cvičebního plánu nepřidal kardio. Svaly se tedy zvětšují, zpevňují a dělají všechno správně, ale pod tou vrstvou tuku prostě nejsou vidět. Proto je kardio tak důležité a měli bychom ho v našem cvičebním plánu mít.

Kardio cvičení vám zrychlí, nabudí metabolismus a pokud se dostanete do správné zóny, budete účinně spalovat tuky; je důležité se držet v zóně pro spalování tuků, pokud jste pod ní, děláte prostě něco pro své zdraví, pokud nad ní, spalujete cukry, jenže my se potřebujeme zbavit hlavně TUKŮ!!
Jak zjistíte že jste ve správné zóně? K tomu vám pomůže pulsmetr, tepovka, říkejte tomu jak chcete ... ale to opravdu super pomocník :)
Jaká je správná zóna? To můžete zjistit snadno například tady: tepová frekvence
nebo si dejte do vyhledávače "tepová frekvence výpočet" a objeví se vám hned několik stránek, kde si svojí správnou tepovou frekvenci vypočítáte :)
Mezi kardio cvičení patří například běh, jízda na kole, plavání, kickbox, bruslení, rychlá chůze. skákání přes švihadlo, také existují různá kardio videa, například s Jillian Michaels, Cassey (WORKOUT VIDEOS => BODY FOCUS => POP CARDIO) ... také místo "tradičního" kardia můžete cvičit HIIT - vysoce intenzivní intervalový trénink, přečíst si o něm můžete třeba zde, najde tu i obrázky jak HIIT cvičit pokud jste začátečníci, středně pokročilý nebo vysoce pokročilý.

Na kardiu je fajn že ho můžete dělat jak venku, tak doma. Při kardiu se spalují tuky na všech částech těla, ale v různé "rychlosti", například na břichu a stehnech uvidíte výsledky po delší době než na ostatních částech těla, při kardiu "hubne" i obličej :)

A na závěr moje oblíbené "chodící" video, při kterém ujdete dvě míle :)



Příště se pokusím napsat něco více o HIIT cvičení. Mějte se krásně :)


4 komentáře:

  1. Tak těchhle typů cvičení bych měla dělat více.. Já vlastně spíš posiluju, takže bych měla přidat třeba běh abych pak neměla až tak viditelné svaly :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky hlavně posilovala, furt sem se divila že houby vidím a pak mi došlo že tam nedávám skoro žádné kardio, tak se nemůžu divit :D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. JJ je na něm skvělé že to nezabere mnoho času ;)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥