pátek 25. října 2013

HIIT

HIIT - High Intensity Interval Training neboli vysoce intenzivní intervalový trénink
HIIT slouží jako nástroj k podpoře růstu svalů (svalové hmoty), kardiovaskulárního systému a redukci váhy.

Co na něm miluju? Je rychlí, nezabere vám moc času a je hodně účinný
A o co jde? O střídání maximální a nízké intenzity; pamatujete jak jsem psala že cvičit by se mělo ve střední intenzitě po delší dobu? U HIITu to neplatí, ale musíte dodržovat správný postup, jenom pak bude účinný.
Toto cvičení vám zabere 15 - 30 minut, já jako začátečník ho cvičím v poměru 1:3, zdatnější jedinci můžou v poměru 1:2 a ti nejlepší si můžou troufnout i na poměr 1:1, tzn. že já jako začátečník (1:3) střídám vysokou intenzitu - 30 sekund a nízkou 1 minutu a 30 sekund, pokud někdo jede 1:2 má 30 sekund vysokou intenzitu a minutu nízkou a ti nejlepší mají 30 sekund vysokou a 30 sekund nízkou intenzitu.

Při tomto cvičení pálíte opravdu hodně, v nízké intenzitě dáváte tělu čas odpočinou si a připravit se na další výkon, ale pozor, HIIT byste neměli cvičit každý den po delší dobu. Prostě jako u všeho, tělo si po delší době zvykne a pak už to nemá takový efekt, také je HIIT hodně náročný, proto cvičení střídejte - HIIT/posilování/kardio ve střední zóně atd. Nezapomeňte se před každým cvičením, tedy i HIITem rozcvičit, minimálně 5 minut a po skončení cvičení protáhnout, zrelaxovat.

HIIT můžete cvičit ve fitness, s trenérem a nebo doma sami, je i spousta videí. Já třeba na HIIT dělám běh, tedy střídám hodně rychlí běh (sprint) a chůzi, ale dá se cvičit skoro cokoliv :D
Tady je ještě jednou odkaz, kde to je krásně vysvětlené a máte tam i ty grafy pro různé střídání zátěží.

Co vy a HIIT? Cvičíte nebo chcete vyzkoušet? :) 





8 komentářů:

  1. Tak to vypadá dobře :) Slyšela už jsem o mnoha podobných programech, některé drsnější cvičí přítel a kamarádi, sama jsem se dokopala akorát asi měsíc cvičit podle videa na břicho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na drsnější nejsem a jako člověk bez (skoro žádné) kondičky potřebuji něco pro mě, což třeba to střídání běhu a chůze zrovna jde :D i když při tom mam někdy pocit že vyplivnu plíce :D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Tak aspoň pro někoho je to nové :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥