pondělí 11. listopadu 2013

Váha, BMI ...

... je to vůbec k něčemu? Často slýchám věci jako "Nezhubla jsem, celé je to k ničemu, váha vůbec nejde dolů." Ano, váha a BMI mohou ukazovat něco jiného než co vidíme v zrcadle. Také jsem na začátku "jela" hlavně na váhu a když se neměnila, byla jsem naštvaná a říkali si že to cvičení je absolutně k ničemu. Pak jsem si přečetla pár článků, promluvila si s pár lidmi a zjistila jsem že na váhu nesmím úplně dát.
Když cvičíme, tvoří se nás svalová hmota, která samozřejmě také něco váží, proto může váha stát na místě, je ale důležité co dělají centimetry.
Dokonce jsem slyšela, že vrcholoví kulturista může mít BMI jako obézní, přestože obézní není, jejich svaly totiž váží dost.
Proto je důležité, řiďte se centimetry, na začátku hubnutí nebo zpevňování se změřte a pak se průběžně přeměřujte. Můžete si také skočit na přeměření podkožního tuku atd.
Já sama se pokouším nejprve zhubnout, zbavit se tuku, takže snad nějaké to kila přece jen dolů půjde a pak chci začít hodně posilovat, zatím posiluji tak pozvolna.
Jinak když jsem psala o kulturistech, ti vrcholoví už se mi nijak nelíbí, ani hodně vysvalované ženy, mám ráda lehce vysportovanou postavu, i když jsou samozřejmě důležitější věci než vzhled :)

 A jak jste na tom vy? Co se líbí Vám? Taky jste si říkali proč váha nejde dolů?

8 komentářů:

  1. Tak jelikoz nehubnu, tak tohle neresim. Ale souhlasim, prilisna hromada svalu se mi nelibi a uz vubec ne u zenskych.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejně, lepší je všeho s mírou :)

      Vymazat
  2. Tak tohle já taky moc neřeším. Ikdyž podle BMI jsem přesně ve středu optimálního rozmezí :P
    Akorát když jsem začala cvičit, tak jsem první přibrala (svaly, které mi ale opticky postavu zlepšovaly), až potom jsem zhubla na svou původní váhu a to už jsem vypadala ale úplně jinak! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem v normě, ale vím že to dost holek řeší, proto jsem to chtěla napsat :)

      Vymazat
  3. Máš pravdu, taky jsem dlouho kmuchala nad tím že váha nejde dolů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme byly tři, ale ještě že už jsme na to přišly :D

      Vymazat
  4. váhou jsem se hodně dřív trápila ted už to tolik neřeším, kila šla dolů sama, chtělo to jen lepší psychiku, o hezčí přístup k sobě a svému tělu a najít spot/cvičení které mě opravdu baví a to je pilates ♥

    http://oprirodnikosmetice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥