neděle 3. února 2019

Když stojíme před rozhodnutím

Zdravím Vás :)


On už je únor? Nechápu, jak se to mohlo stát, ještě jsem nenapsala ani random za prosinec a už bych měla dělat leden? A to nejlepší z roku 2018, když už mi utekl jeden měsíc z roku 2019? Stručně a jednoduše - ACH JO

V lednu jsem neměla skoro vůbec žádné volno. V prosinci nám odešla na mateřskou kolegyně, což pro mě znamenalo změnu v práci - od školního roku 2018/2019 jsem neměla svoje družinové oddělení, měla jsem jen ranní, kroužky a odpolední, k tomu asistenci na 30 h/týden. Nebyla jsem moc ráda, ale nešlo to jinak, od ledna se mi ale splnilo přání a já dostala asistenci v první třídě na 20 h/týden a k tomu družinové oddělení po kolegyni - jupí :D ale svoje kroužky, odpolední a ranní jsem si nechala a tak jsem najednou měla hodin daleko, ale daleko více. Dohromady mám jeden a půl úvazek a i když jsem šťastná, je to i vyčerpávající. Do toho jsem začala psát po všech peripetiích diplomku - a právě školy se tenhle článek týká. Jelikož mám jeden a půl úvazek, na psaní moc času a energie nezbývá, ale dala jsem se do toho Proto taky skoro ani nevím, že nějaký leden byl. Plus starosti okolo nového bytu ...

Svojí původní diplomku jsem měla jenom dopsat, poupravit apod. - cca 20 stran, bohužel můj starý vedoucí již neměl kapacitu, tak jsem musela o vedení práce poprosit někoho jiného. Nedávno jsem poslala část a co se nestalo - on to takhle nechce. Práci bych musela překopat, víc jak půlku vymazat ... prostě to, co se tamtomu líbilo, tomuhle přijde nadbytečné. A tak jsem se postavila před jedno ze svých těžkých rozhodnutí - mám odejít?
Rozvažovala jsem, dávala jsem pro a proti a celkem jednoznačně (90%) vyhrálo odejít.

Nemám sílu a ani čas na to, abych překopala celou práci. A upřímně, ani chuť. 
Školu jsem chtěla dokončit jen proto, že už jsem jednou začala, ale tohle prostě nebyl obor, který by mě zaujal a možná by bývalo lepší odejít hned, jak jsem na to přišla - to už teď ale nezměním :D
Něco jiného by bylo, kdyby to byl obor, který by mě bavil nebo mi k něčemu byl. Tohle ale není ani jeden případ a musím říct, že když jsem se rozhodla, spadl mi velký kámen ze srdce.
Asi toho bylo prostě najednou moc - práce a půl (ona se ta půlka třeba nezdá, ale je to znát), řešení kolem stavby, psychické problémy a do toho škola, o kterou nestojím a něco muselo z kola ven a velmi jednoduchou logikou to bylo to, o co nestojím :D

Nepsala jsem s radostí, musela jsem se nutit a drželo mě jen to, že když něco začnu, chci to dokončit. Titul z tohohle oboru bych ale nevyužila, pracovat v něm nechci a ani mě nebaví a proto vím, že jsem se rozhodla dobře.
Spadl mi obrovský balvan ze srdce a jsem strašně ráda, že už jsem se k tomu konečně dokopala a rozsekla to ;)
Každý jsme jiný, někdo by to dokončil, jiný by odešel už dávno. Tohle je jen moje rozhodnutí a já jsem ráda že už ho mám za sebou :) 

Chci si teď trochu odpočinou a možná se jednou vrhnu na něco, co by mě skutečně zajímalo - a už budu chytřejší :D
I tak jsem ale za tohle ráda, je to zkušenost a té si cením.
A co vy, kdy jste se museli nad něčím důležitějším naposledy rozhodovat a jak to dopadlo? Budu se těšit na vaše příběhy :) 

33 komentářů:

  1. Ahoj. Věřím, že úvazek a půl je pěkná zabíračka, a ještě k tomu ty další věci o kterých píšeš. S těmi rozhodnutími ohledně školy mám taky bohaté zkušenosti ... Za mě palec nahoru, že jsi se tak rozhodla, nemá cenu se přemáhat, když v tom člověk nevidí budoucnost. Já už to teď taky vím. Ten čas je pěkná potvora, držím palce, ať se to v únoru zlepší a máš více času i na blog...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, hned se cítím lépe když jsem to rozsekla :)

      Vymazat
  2. Aj ja som mala podobný problém so školou a aj keď to nebolo ľahké, v konečnom dôsledku to neľutujem .... držím palce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě jsi se rozhodla správně. Občas je prostě dobré poznat, že se člověk v té škole zbytečně trápí a nakonec ten titul stejně vůbec nevyužije. Pokud jsi si jistá, že se chceš věnovat něčemu jinému, investuj raději energii do své vysněné práce, než do školy :) Mě sice škola bavila, ale pokud bych cítila, že to není to pravé, napjala bych síly radši k něčemu jinému :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě třeba strašně bavil bakalář, v tomhle oboru jsem se ale spletla a představovala jsem si ho jiný, což se nakonec doopravdy učilo :D

      Vymazat
  4. Je dobré že si, ako sa hovorí vypočula hlas svojho srdca, a odišla. Avsak keď ti ten titul ani odbor netreba, nerozumiem prečo si to vlastne študovala. Viem ze viacero ludi, hlavní ti co chcú učiť v škôlke to tak majú, ale tí dostanú o kúsok lepší plat. Inak veľmi sa mi páči s akou energiou hovoríš o svojej práci Aj ja by som to tak chcela mať. 😊

    Visit Glowing Passport (blog je po anglicky) ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi som dala zlý link na blog, teda opravujem.. Bohužiaľ sa to nedá opraviť normálne :(

      Visit Glowing Passport (blog je po anglicky) ♥️

      Vymazat
    2. Tak já mam bakaláře a ten mě strašně bavil a chtěla jsem na nějaký podobný nebo rozvíjející původní obor a myslela jsem si, že to bude tenhle, bohužel výuka byla o něčem jiném a nesplnilo to moje očekávání - což se ukázalo po několika přednáškách, chtěla jsem to ale dodělat, když už jsem tam byla (jsem taková), mezitím jsem si dodělala vychovatele a začala působit ve školství, kde mě to baví a proto mi teď (jiná situace byla jsem když nastupovala) je tahle škola k ničemu :)

      Vymazat
  5. Ať už ses rozhodla jakkoliv, věřím, že toho v budoucnu nebudeš litovat:) Já razím heslo: nikdy nelituj toho, co jsi udělal, protože v ten moment jsi tu nejspíš udělat chtěl! Pro mě byl leden taky docela na prd a hlavně byl hodně hektický; chodila jsem do práce, učila se na zkoušky a mezitím ještě jezdila k rodičům 50 km od bydliště. Byl to boj, ale všechny zkoušky jsem zvládla a teď si užívám pohody, než mi příští týden začne škola:)

    S láskou,
    ELIS MINAROVÁ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, taky ještě jezdím k rodičům a mám to přes 80 km, takže taky paráda :D

      Vymazat
  6. I já věřím tomu, že ses dobře rozhodla :) Já to měla tak, že jsem si poprvé vybrala na vš obor, který mě absolutně nebavil, jenže moje povaha mi nějaký ten čas nedovolovala to vzdát. Ale pořád si říkám, že je lepší, že to uvědomění přišlo po pár měsících a ne třeba letech. Teď studuji to, co mě baví a jsem spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi měla hodně podobné, akorát mě k tomu donutilo až to, že už to vážně nedávám :D ale kdybych to udělala hned, bylo by to asi lépe, ale co už no, teď už to nezměním :)

      Vymazat
  7. Je dobře, že jsi to udělala. Člověk se bojí, pořád si říká, co kdyby... A pak to uděláš a jsi fakt ráda :)
    Díky za motivující článek :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nejdůležitější je abys ses ty cítila dobře! :) A hlavně když v tom oboru nechceš pracovat, tak proč se trápit ? :) A navíc z článku je vidět, že práce tě baví :). Já se takhle ještě nějak nerozhodovala, možná v nějakých menších věcech, ale tohle to tvoje se mi zdá určitě větší rozhodnutí:).

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ano, moje práce mě baví, takže kdyby ještě někdy něco, určitě tímto směrem :)

      Vymazat
  9. Posledný krát som sa rozhodovala o tom, že odídem z práce a beriem to ako jedno z najlepších rozhodnutí.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  10. On by ten život nebyl tak zábavný, kdyby nám nepřipletl do života přesně tyto problémy. A můžu ti říct, že jsi udělala dobře, protože nač být někde a dělat něco, co tě nebaví a nemáš z toho potěšení? :-) Zkrátka jsi udělala dobrý krok sama pro sebe a uvidíš, kam tě osud zavane. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Nedávno jsem stála před podobným rozhodnutím a musím říct, že odejít nebo přestat je často mnohem těžší než pokračovat. Tak přeji hlavně dál mnoho úspěchu :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
  12. Páni, teď si mi dala velké uvažovaní do hlavy... Hledám práci.. Sice jsem v prváku na výšce, ale chci na kombinované a pracovat... Už jsem se asi našla v oboru, kde chci být a práce mi dává více zkušeností... Jenže na výšce mám taky obor, který s tím moc nesouvisí.. Radši bych na jiný, ale nejde to změnit... Uvažuji, co ted :O :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hodně štěstí při rozhodování. Osobně bych po mé zkušenosti odešla a šla na školu, která by pro mne byla lepší, ale člověk si tím musí projít. Mně je teď trochublíto, že jsem neodešla hned, mohla jsem si ušetřit mnoho nervů a starostí a nevyplítvala bych si roky, kdy se studuje zdarma, teď už mi zbyl jeden a další bych na nové škole platila (což pokud to bude to co chci tak klidně, byla to moje blbost 😄). Snad se rozhodneš dobře 😉

      Vymazat
  13. Jeee, práce ve škole by mě bavila, ale spíš ty družiny a kroužky.. :)
    Úplně vím, jak se cítíš. Já vydržela na výšce půl roku, pak jsem se rozhodla, se na to vykašlat. Studovala jsem Pedagogickou fakultu na UK, obor francouzština, čeština. Možná jsem se mohla víc snažit a ve škole pokračovat, hlavně kvůli francouzštině, ale byla jsem slaboch. Teď jsem ale ráda, že jsem se tak rozhodla. Dělám práci, kde výšku nepotřebuju a jsem spokojená. :))
    Jaký obor jsi ukončila ty?? :)
    Teď budeš mít na všechno sílu, dobrou náladu a vše bude super, uvidíš. To, že se ti ulevilo, bylo největší znamení, že jsi udělala správně. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě taky nejvíc baví družina, ale ani asistence není špatná. Já ukončila historii.

      Vymazat
  14. Nejdříve si všechno dej do pořádku a pak až budeš mít chuť, tak si ten obor můžeš dodělat. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí, pokud ti spadl kámen ze srdce a ulevilo se ti. Není dobré, když se člověk do něčeho nutí. Hlavně se teď soustřeď na práci a abys byla šťastná, to je vždycky na první místě.
    Taky toho teď mám hodně, ale docela to zvládám, každopádně se těším až to bude všechno uzavřené :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě mít nebudu, jedno z mých nejhorších rozhodnutí byl tenhle obor :D

      Vymazat
  15. Věřím, že to muselo být těžký rozhodnutí, ale myslím, že ses rozhodla správně :) Hlavní je, že máš práci, která tě baví a si v ní spokojená :))

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  16. Urobila si dobre ked si odisla a nenutis sa do veci ktore robit nechces a hlavne vies ze ti to zivota nic nedaju. Zivot je kratky zatazovat sa vecami ktore pre nas nemaju cenu.
    Určite sa pred tebou objavi nieco lepsie. Zivot je plny vyziev netreba sa ich bat.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥