pátek 9. srpna 2024

Šumava - první dovolená ve třech 💚

Ahojky :)


jak jsem psala ve střípcích za červenec, vydali jsme na naší první společnou dovolenu a to na Šumavu, shodli jsme se na ní rychle - je krásná, je tam toho spoustu a je relativně blízko. 
Šumavu mám strašně ráda a stále mi chybí spousta míst, která bych chtěla vidět, takže když jsem docela narychlo sehnala apartmán, byla jsem nadšená. Určitě to nebyla naše poslední dovolená tady.
Moc jsme si jí užili, bylo to boží a krásné, nachodili jsme toho dost a vyměnili ruch města za klid přírody. Celkově to byla super dovolená a jak jsem z toho byla trochu nervózní, tak to dopadlo nad očekávání dobře. 

První zastávkou byl vlčí výběh Srní - my už jsme tu sice byli, ale chtěli jsme se jet na vlky podívat znovu a opět jsme měli štěstí. Nemám je vyfocené, ale viděli jsme celou smečku, jak pochoduje lesem, což byl opět zážitek, vlky miluju.

Info:
Platí se jen parkoviště, NC a výběh jsou zdarma, cena parkovného je 50 Kč/hod. 





Potom jsme se vydali na Vchynicko - tetovský kanál a odtamtud na Tříjezerní slať. Nejlákavější byla ta voda, nejradši bych šlapala v ní, vypadala úžasně. 

Info:
Parkovali jsme na parkovišti Antýgl, 2 hodiny stojí 50 Kč, celý den je za 100 Kč. Původně jsme chtěli na Rokytě, ale bylo plno, tak jsme si tu cestu ještě prodloužili 😁



Tříjezerní slať je moc krásná, ale poměrně krátká, teda jen sama o sobě, cesta k ní je o dost delší.
Slať má 250 metrů, k ní jsme šlapali 5 kilometrů, takže dohromady jsme si dali pěkných 10 kilometrů a byli jsme jak v pohádce o Mrazíkovi - bude to do kopce a z kopce 😆
Mimochodem, taky se vám tak líbí povalové chodníčky?  





Malá to cestou nahoru zalomila a aby taky ne, do té doby od rána nespala. 



Okolo 16 hodiny jsme dorazili na ubytování. Bydleli jsme v Apartmánech Florián na Kvildě a byla to úžasná volba - krásné pokoje i okolí, vybavení a moc se mi líbilo, že jde vše udělat on-line a nemuseli jsme na nikoho čekat. Ve schránce si vezmete čip nebo si stáhnete aplikaci (popřípadě obojí) a tím si otevíráte všechny dveře, mají vyhrazené parkoviště pro návštěvníky a celkově vše moc pěkně zařízené. 








Na večeři jsme si zajeli do Pivovaru Lyer, moc nám chutnalo a ty porce byly obří, já jsem si půlku zvojí vezla domů :) 



Slušný výkon a asi můj rekord 😂
26 252 kroků a 40 vystoupaných pater.


Ráno jsme začali pečivem (z Pekařství a pivovar Kvilda) a potom jsme se vydali na skoro hodinovou cestu za hranice, na Bavorskou stranu. Další poprvé - Celestýnka poprvé opustila hranice ČR. 


Stezka korunami stromů Bavorský les. 
Tahle stezka je vážně povedená a moc krásná, stromy jsou doopravdy na dosah. Při cestě narazíte na naučné (popisky jsou i v češtině) i zážitkové stanice, je tam i "lesní ostrov", takové místo na odpočinek, je tam i houpací síť, kterou vidíte dolů. Celkem má stezka 1 300 metrů (k vyhlídkové plošině 780 metrů) a je vysoká od 8 do 25 metrů.
Vrcholem je vyhlídková věž, která má tvar vejce a uvnitř najdete skupinu starých jedlí a buků, stromy jsou tak chráněny před větrem a jsou dobře zásobeny světlem. Z vrcholu je výhled na Bavorský a Český les a při dobré viditelnosti jsou vidět i Alpy. Délka lávky ve věži má 520 metrů a je vysoká 44 metrů. 

Info:
Parkovat se dá na několika parkovištích okolo (jedna hodina stojí 1 €, 2 hodiny 2 € atd.)
Jedna vstupenka pro dospělého stojí 12 €, děti do 6 let mají vstup zdarma, takže Celestýnka neplatila nic, děti od 6 let potom platí 10 € a rodinné vstupné vyjde na 29 €. 












Hned vedle se nacházejí výběhy s mnoha druhy zvířat - vlci, medvědi, bobři, jeleni... 
Je to vážně obrovský prostor a my ho ani nestačili projít celý, protože malá už si chtěla odpočinout, i tak jsme toho ale viděli hodně a máme super zážitky. Ani nemám vyfocená všechna zvířata, například losa, kterého jsem viděla asi poprvé v životě, medvěda, nemám také některé ptáky a sovy a další, ale "pár" fotek zvířátek mám. Celkově má park asi 200 hektarů a stezka mezi výběhy má 7 Km. 

Info:
Vstup je zdarma, parkoviště je to samé, opravdu je to hned u sebe. 





Tetřev - na první fotce je samec a pod ním samička.





U bobrů :)


Kuna se předváděla a tu mám hned několikrát.



Tohle je lávka u losů, ty bohužel nemám, protože bych měla vesměs jen flek v dálce, na živo to ale bylo super :) 


Vzadu sedí káně :)


Upřímně netuším, co to je za ptáka  (dole u kmene) 😁


Takhle zblízka jsem jeleny, laně a koloušky nikdy neviděla a bylo to nádherné :)


Vydra byla boží 💦


Oběd jsme měli v jídelně u stezky, večeři jsme si dali v hotelu Inn, který je jen přes cestu od apartmánu :)


Moje fešanda :) 


Z parkoviště Svinná Lada jsme se vydali na Chalupskou slať a ta mě tedy okouzlila, je delší než Tříjezerní, má jeden kilometr a na konci je vážně nádherná a nachází se zde největší rašelinové jezírko v ČR :)

Info: 
Parkování a slať jsou zdarma




Taková hmatačka - šáhnete do otvoru a hádáte, na co šaháte :)











U nás na Kvildě a z Kvildy jsme popojeli o kousek dál, do Návštěvnického centra Kvilda, kde můžete navštívit výběh jelenů a pozorovat rysa.

Info:
Opět se platí jen parkování a to 50 Kč/hod.







A to byl náš poslední výlet, ještě jsem skočila pro kafe do Café Na Soutoku - doporučuji a frčeli jsme domů.



Byla to báječná dovolená, spíš tedy turistická, nachodili jsme toho vážně hodně, takže příště bych si klidně dala nějakou nic nedělací - relaxační, prostě válení u bazénu nebo u moře, chápeme se 😄, ale moc jsme si to užili, bylo to bezva, malá byla úžasná, počasí nám krásně vyšlo, den po našem odjezdu přišly deště, takže jsme měli vážně štěstí a vše vyšlo asi nejlépe, jak mohlo a už se těším, až zase někam vyrazíme 💚

Moc děkuji za přečtení a budu se těšit příště :) 

22 komentářů:

  1. Viděli jste toho hodně a určitě máte skvělé zážitky. Šumavu mám ráda, my ji hodně prochodili před svatbou a hned po svatbě v devadesátkách, kdy tam ještě nebyl tak rozvinutý turistický ruch a bylo tam víc klidu (a občas to bylo dobrodrúžo, protože tam nebylo tolik turistických cest a my chodili podle vojenských speciálek, které tenkrát čerstvě vyšly - no a občas nějaká pěšina, co byla na mapě, končila ve smrkovém mlází, místo aby vedla dál :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Chalupská slať je opravdu krásná, kousek od ní je i Jezerní slať :) také moc pěkná :) my na Šumavu jezdíme do Srní, máme v plánu příští rok se zase vydat a rozhodně se pojedeme podívat na tu stezku, to je naprostá krása :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Jezerní znám, ta je taky moc hezká, ale malá ještě nechodí a vozí se jen v kočárku, tak toho nešlo tolik projít, aby jen celý den neseděla :)

      Vymazat
  3. Thess, moc jsem si tvou reportáž užila. A vzpomínám - Chalupářská slať je překrásná! Líbí se mi tvé fotky od vlků a dalších zvířat, tam jsme nemohli, protože jezdíme se psem. U V-T kanálu se nám moc líbilo, tam jsme byli loni.
    Apartmán krásný, vím přesně, kde je :o) Okouzlil mě i kostel, ten jsem vyfotit zapomněla...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, na kostel jsem také skoro zapomněla. V Německu jde jít i s pejskem, jen to chce ve dvou, do některých výběhů to s nimi nejde, ale to jsou takové mezi zastávky, kdy se jde někam do "kukaně", třeba k tetřevům apod. :)

      Vymazat
  4. Šumavu taky miluju, znám slatě a v pivovaru jsme také jedli, ale třeba v Srní jsme nebyli. Je stále co objevovat. Krásné výlety jste podnikli 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Šumava je obrovská a zatím je stále co objevovat :)

      Vymazat
  5. Jak píšeš, vypadá to opravdu na báječnou dovolenou))) My jsme se tam toulali vloni v květnu a moc se nám tam všude líbilo. Přeji krásné další dny.

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá jako úžasná dovolená :). Já mám Šumavu hodně z ruky, ale pár let zpátky jsme tam byli taky na dovolené a Tříjezerní slať jsme taky navštívili :).

    OdpovědětVymazat
  7. Museli jste si to moc užít :) Já na Šumavě ještě nikdy nebyla, takže jsem ráda nahlédla aspoň takhle. Jinak tyhle chodníčky taky miluju :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to skvělé, už se těším na příště. Super, jsou krásné :)

      Vymazat
  8. Krásně jste si užívali! Moc se mi líbí ty apartmány, málokdy bývají takhle krásné.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je náhoda! Naše první dovolená ve třech se odehrála také na Šumavě a navštívili jsme stejná místa, tady kromě Bavorského lesa. ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Návrh na Šumavu padl i u nás, ale na rozdíl od vás ji máme pěkně daleko, tak snad za pár let.
    Pěkné ubytování i příroda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to časem vyjde, mi taky měli v merku i vzdálenější kouty, ale nakonec jsme si řekli, že na poprvé bude lepší jet někam blíž :) Děkuju :)

      Vymazat
  11. Šumavu mám strašně moc ráda <3! Na vlčím výběhu jsem nebyla, ale mám to v plánu. Tříjezerní slať jsem navštívila na začátku roku, ale kvůli velkému množství sněhu byly chodníčky (taky je mám moc ráda :D!) zasypané, takže jsme nevěděli, kam šlapeme a báli se, že šlápneme do bažiny, takže jsme nic moc neviděli. Musíme se tam vydat znovu :D Je super, že v Německu mají i české popisky :) Ta malá ještěrka je roztomilá <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych se bála taky, ještěže je tak krátká :D Jo, bylo to super a v okolí je ještě další super místo, ale tam půjdeme, až bude malá větší :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥