pondělí 5. února 2024

Tíživé ticho - Robert Bryndza

Tři lidé dokážou udržet tajemství... Pokud jsou dva z nich mrtví.


Maggie je úspěšnou lékařkou a s manželem Willem žijí přesně takový život, jaký si vysnili. Jednoho dne však k ní do nemocnice přivezou postřeleného muže v povědomém oblečení. Maggiin život se nejprve zastaví a pak obrátí naruby. Přes všechnu snahu se Willa nepodaří zachránit a Maggie je přesvědčená, že se stal obětí vloupání. Policejní zpráva zní ale jasně: spoušť stiskl Will sám.

Maggie je zdrcená žalem i sžíravými otázkami. Její manžel nebyl sebevrah. Měl toho tolik, pro co žít. Po pohřbu odjíždí Maggie do jejich prázdninového domu na malém chorvatském ostrově, aby unikla realitě. Jenže realita ji dostihne i na opuštěném místě a je mnohem temnější, než čekala.

Vše odstartuje dopis, který jí Will napsal pro případ své smrti a jenž obsahuje indicie odhalující děsivé tajemství.

Jak si Maggie skládá střípky dohromady, zjišťuje, že Willova smrt je spojena s někým z jeho minulosti... S někým, kdo udělá vše pro to, aby umlčel i ji. 


První samostatný thriller od Roberta byl úžasně napínavý a rozhodně předvedl, že umí. Jeho knihy mám moc ráda. Dobře se mi čtou, líbí se mí zápletky, styl vyprávění a to, jak umí vtáhnout do děje. 
Tíživé ticho splňovalo vše a knihu jsem měla přečtenou doslova hned, nemohla jsem se odpoutat a nutně jsem potřebovala číst dál a zjistit, jak to celé dopadne. 

Maggie je trochu zvláštní hlavní hrdinka, vlastně je to úplně obyčejná žena, truchlící vdova, takže je občas ufňukaná, ale to jí nemůžeme mít za zlé, po tom, čím si prošla a v knize prochází. Na druhou stranu je ale i neuvěřitelně statečná. Zvládá překonávat jednu překážku na druhou, i když někdy s dost notným štěstím a při tom všem rozplétá záhadu, kterou tu po sobě nechal její manžel - a která ohrožuje i jí.
Celou dobu jste v napětí, jestli jste postavy odhadly správně - je tohle skutečně padouch, nebo kladná postava? Čekáte, kdy se to zvrtne, jestli věříte správné osobě a ono se může ukázat, že ne. Ne všem se dá věřit a tahle kniha vám to předvede.

Celkově knihu hodnotím velmi kladně, i když bych vytkla občasnou přehnanost, někdy jsem četla a říkala si něco jako: "To fakt? Není to vtip? Není to už moc?"
Ale i přesto to byla prostě super kniha, protože i když mi to přišlo trochu nereálné (ale co já vím, co se děje) a přehnané, četlo se to úžasně. 
A navíc, knihy přeci nejsou od toho, aby byly jenom reálné, takže nakonec proč ne. 

Název: Tíživé ticho
Originální název: Fear the Silence, 2023 
Autor: Robert Bryndza
Vydáno: 2023, Cosmopolis
Počet stran: 368
Hodnocení: 4/5


30 komentářů:

  1. Četla jsem někdy před Vánoci a musím říci, že se v podstatě shoduji s tvým názorem. Občas přehnané, ale v některých částech to má správnou mrazivou thrillerovou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :) Já věděla, že bude pod stromečkem, takže jsem si jí sama nepořizovala :)

      Vymazat
  2. Kniha, o které se poslední dobou hodně mluví a píše. Díky za recenzi.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, Robert má super knížky, jsem ráda, že se o nich píše :)

      Vymazat
  3. Souhlasím s výše uvedeným, také mám ten samý dojem. Ale dost podobný jsem měla i z knihy krátce čtené na Bryndzu - Psychohry.

    OdpovědětVymazat
  4. Bryndza je můj oblíbený autor. Už se těším na jeho další dílo. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze, Terezko. Na knihu se moc těším. Přiznám se, že na mě ještě čeká i Ďáblova cesta, ale to vůbec nevadí, protože autorovy knihy se čtou tak rychle... Ale pak to čekání na další je delší. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. mně se líbí, že je samostatná :) chtěla bych ji pořídit mamince, zda jí jeho styl sedne, a pak případně dokoupila jeho série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super nápad a knihy ze sérií mi nepřidají občas tak přehnané, takže jsou podle mě ještě lepší :) Jako jasně, je to fikce, ale nebývá tam tolik wtf momentů :D

      Vymazat
  7. Toto je naozaj perfektná kniha. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle je už druhá recenze na tuhle knížku, kterou čtu v poslední době. Navíc thrillery mám ráda, tak si její jméno rozhodně musím uložit.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Už jsem o autorovi hodně slyšela, ale zatím jsem ho míjela, tak díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, je super, že je kniha samostatná, pokud člověk nechce začínat se sérií :)

      Vymazat
  10. WOW, to vypadá hodně zajímavě! O knize slyším poprvé :)

    OdpovědětVymazat
  11. Četla jsem a za mě je to nejslabší kniha od něj, kterou jsem četla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě slabší než Erika nebo Kate, ale líbila se mi víc než Coco :)

      Vymazat
  12. Musím říct, že obdivuju, že ještě při mimču zvládáš číst. Já se k tomu dostala až teď po skoro třech letech :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Mám načtené autorovy série a ty mě baví. Od Tíživého ticha jsem asi očekávala trochu víc :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série mám taky načtené a jsou lepší, ale i tahle se mi líbila :)

      Vymazat
  14. Tuhle knihu jsem dostala od bráchy k Vánocům a brzy se na ní chystám, jsem zvědavá. :))

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥