čtvrtek 1. února 2024

Střípky LEDEN 2024

Ahojky :)


tak leden za námi, první měsíc nového roku, jak jste si ho užili? Za mě začal nový rok skvěle, zažila jsem krásné věci, trávila čas s rodinou, kamarády a hlavně s malou, která roste a mění se před očima - domů jsem si přivezla malý žlutý uzlíček s tmavě modrýma očima a tmavě hnědými vlásky, teď mám doma 70 cm bledulku (krev odebrána, anémii nemá), která má vlásky čím dál světlejší, někde už úplně blond a má světle modré oči. U očí předpokládáme, že už jí zůstanou, jsme z rodin světlo-modrookých lidí, vlásky uvidíme, občas to hází odstíny do zrz, pak zase blond. 
Také se mi v lednu splnil velký sen a doteď jsem z toho unešená ❤
Jen noc z 30. na 31. ledna nebyla nic moc, ale naštěstí je všechno v pořádku.
Snad bude únor také tak příjemný :) 

V zimě hodně ráda piju hočo (horkou čokoládu), no a když k tomu mám dobrou knížku a něco na zub, je to hned o level lepší :D


Daisy prozkoumává Celestýnky husu. My jí říkáme zlá postřekovská husa, protože máme doma knížku "Pohádky z Chodska" (tu jsem mimo jiné malé četla, když byla v bříšku) a tam je jedna pohádka o tom, proč husy koukají do nebe, když prší a je to právě o zlých postřekovských husách. Postřekov je vesnice na Chodsku, v té knížce se objevuje často, i jiné chodské vesnice a města, třeba Koloveč se svým mlýnem, Domažlice atd. :) 


2.1. k nám přijela sestra s neteřemi na vánoční návštěvu, protože nemohly přijet mezi svátky a večer pak dorazily kamarádky na mojí oslavu narozenin a ještě jsme si předaly dárky k Vánocům :)



Cestou pro balík - moje závislost :)


Vánoční tramvaj :)


Jedno odpoledne jsme si udělali pěknou procházku okolo řeky a vzali to do města pro kafíčko ❤






Konečně jsem si objednala nový diář a rovnou si ho celý nadepsala a vyzdobila, to na tom úplně miluju :)


Nejlepší broskvový čaj 🍑



Nové nehty aneb odpočinek na manikúře 💅


Čtu knihy od Ježíška 😉



Další, miluju ❤


Kdopak se to nasnídal v 6 a pak spal až do 12? Ano, naše princezna. Předvádí Šípkovou Růženku i mimo focení :D


Splněný sen ⭐️
Jít na koncert Andrea Bocelliho jsem si přála od dětství, milovala jsem jezdit do "Mariánek" na fontánu, když tam hráli jeho skladby, v autě jsme si dokola pouštěli jeho kazetu (tak stará už jsem 🫣) a konečně jsem si to splnila ❤️ 
Možná to vypadá zvláštně, ale doopravdy jsem ho měla ráda už jako malá a musím se přiznat, že jsem asi byla trochu jiný puberťák, ale kromě tehdejších cool kapel apod., jsem poslouchala i vážnou hudbu, má prostě něco do sebe a Andrea Bocelli je prostě top.
Děkuju, že jsem měla tu možnost to zažít, slyšet.
Jak bylo řečeno v Pretty Woman: "Skoro jsem se počůrala" 🤍
A když budu úplně upřímná, tak při jeho příchodu na jeviště jsem měla co dělat, abych se nerozbrečela a při mojí nejoblíbenější Vivo per lei jsem regulérně plakala, tak moc jsem byla dojatá. 
Takže omluvte spam fotek, ale musí to být. 




Na začátek se uvedl Český národní symfonický orchestr a Smíšený sbor ČNSO pod taktovkou Maestra Stevena Mercuria a to Caminou Buranou. Tu úplně zbožňuju, připomíná mi moje první účinkování v Noci s operou ❤ 


Jedním z hostů byla česká sopranistka Zuzana Marková.



Vystoupila i rumunská houslistka Rusanda Panfili.


Druhou část koncertu zahájili italští tanečníci Angelica Gismondo a Francesco Costa.



Posledním představeným hostem byla holandská popová hvězda Emma Heesters.




Zasněžená procházka s naším méďou 🐻


Zamilovala jsem si vánoční Starbucks limitku horké čokolády a když mi došla - a už nebyla ani nikde k sehnání, tak jsem se rozhodla zkusit tuhle a je taky výborná. 


Zúčastnila jsem se vánoční výzvy s rozběhejme Česko, jelikož to bylo ve spolupráci s nedoklubkem a to já prostě musím podporovat. A jako bonus mám tuhle krásnou medaili. 




Můj jogurt je top mezi jogurty 😋


Oblíbená snídaně, co víc si přát :)


Smíšek 💛
A bordel všude 😁


16.1. bylo naší princezně už 8 měsíců, kam se ten čas ztrácí? Strašně to letí. 


Mega šelmy - chci si s nima hrát a ony si lehnou a čekají, až k nim tu hračku hodím, tak jsem zkusila hada a byl stejný zájem - přijeď a já to možná (ale jenom možná) zkusím 😂


Piškoťák v procesu :)


Chtěla jsem ho vyfotit celý, ale nějak se stalo, že jsme do něj pustily jako kobylky 😂


18.1. jsme s malou jeli na 8 měsíční prohlídku a očkování - má už 7250g a 70cm 💛
Kde je moje malé žluté miminko? 😄


Očkování jsem se dost bála - víc než normálně, tentokrát se totiž očkovalo bexero (meningokoky). Bývají častější nežádoucí účinky v podobě teplot, tak se preventivně dává čípek na horečku. Nám se naštěstí jakýkoliv nežádoucí účinek vyhnul a malá byla vysmátá jak lečo 😄


Caesar salát a byl výborný, jeden z mála salátů, který si dám s chutí :)


Procházka s popraškem sněhu má své kouzlo ❄


Kámošky - od dětství 🐱



Spolu ❤


Procházka do Borského parku 


Nejlepší Poirot - v dětství jsem ho nesnášela, vždycky jsem protáčela oči, když ho naši doma pouštěli...teď ho miluju sama a Suchet je můj nejoblíbenější Poirot, vesměs pro mě ten jediný pravý, takže tahle kniha nemohla v mojí knihovně chybět ❤


Kdy jindy si dát koupel, než o půlnoci? 😁
V těhotenství jsem spala jak zabitá, první měsíce po porodu taky, protože zvyknout si na nový režim bylo vyčerpávající, ale teď malá krásně v noci spinká, takže se mi nespavost vrátila v plné síle a když už nevím co by, tak si jdu dát horkou vanu s knihou, to mě většinou krásně zrelaxuje a pomůže mi to usnout. 


Miluju posílání klasických dopisů :)


Procházka - opět do Borského parku, v lednu jsme tam chodili celkem často.


Fyzio a po dlouhé době se tam Cel líbilo, krásně předvedla co umí a nové cviky jí šly, šikulka naše 💜



Moje kočičí miminka 😻



Přijela sestra a neteře, tak jsme se šli společně projít :)


Miluju jak se milujou 💕


V kabelce knížka a mohla jsem směle vyrazit k doktoru :)


Přišly mi nové hodinky a je to láska, ještě je neumím využít na 100%, ale to přijde časem :)


Bude čtenářka, po mamince 😀



Oblíbená kombinace - jogurt, granola a jahody. Tentokrát jsem zkusila vzít granolu od Vilgain a je úžasná, připomíná mi nějaké cukroví nebo tak něco, prostě mňam 😋


Noc z 30. na 31. ledna byla jednou z nejhorších, ne-li nejhorší, co jsem v mateřství kdy zažila. Malá se okolo 23 hodiny v postýlce totálně pozvracela, takže křik, pláč, odsávačka, ještě větší pláč, uklidňování, převlékání všeho. Jenže stále chrčela a když jsem jí vzala, že jí budeme muset zkusit ještě odsát, začala chudinka úplně hystericky plakat a pozvracela se znovu, něco se nám podařilo, ale i tak jsme radši kvůli tomu chrčení volali ke sv. Jiří (pohotovost). Verdikt byl, že pokud by chrčela na plicích, musíme hned do nemocnice, pokud jen v nose, je to ok, nedávat najíst, ráno zavolat naší dr. a zůstat vzhůru a pozorovat jí.
Naštěstí se žádné chrčení neobjevilo, celou noc spinkala a doktorka usoudila, že to může být k rýmě, co teď měla a pokud byla celou noc dobrá, může se najíst a normálně fungovat. Celestýnka se smála už v noci v postýlce, než usnula, jen my jsme byli dost vylekaní. Nezvracela poprvé, ale tohle byl masakr. 
Vzhůru jsem s ní zůstala já, takže jsem si dala pěkných 24 hodin v kuse vzhůru - asi bych nemohla být policistka, bylo to zničující.
Takže naštěstí jí nic není, ani tu rýmu už nemá, ale vylekala nás dost, princezna naše ❤



Co Váš leden? 
Budu se těšit u dalšího článku :)

39 komentářů:

  1. Týýjo, ten koncert, to musela být bomba! Úplně chápu, že jsi byla dojatá... já bych třeba jednou moc chtěla jít na irské tance... jestli víš, co myslím, Lord of the dance nebo jak se jmenují... ale já byla dojatá i na jednom větším koncertě (K poctě Davidu Stypkovi), kde hrál brácha... :))
    Malá je úúúžasná a to jsem nevěděla, že se takhle můžou měnit vlásky! Jako ze světla do tmava jo, ale naopak? No oči máme já a jeden brácha hnědé, druhý brácha měl jako mimino taky tmavě modré a pak světle modré.
    Jinak pěkné fotky kočiček.. a jídlo u tebe obdivuju vždy :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo koncert byl super, snad budu moct jít ještě někdy znovu :) Čekali jsme, že jí vypadají a pak narostou nové, ale jí prostě ty její světlají :D Díky :)

      Vymazat
  2. koncert musel být opravdu zážitek :) splněný sen :) mohu se zeptat, jak to řešíš s malou? chtěla jsem jít na přednášku, ale malý se uspat od nikoho jiného nenechá, tak jsem si lístek nakonec nekoupila :)


    jsem ráda, že je malá v pořádku a nebylo to nic vážného :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malou hlídá tatínek, umí to s ní výborně - nakrmí, uspí, přebalí...prostě všechno :)

      Vymazat
  3. Koncert musel být zážitek - je fajn, že ti to vyšlo a užila sis ho. Nemocné dítě - to je vždycky stres, ať je mu kolik chce. A je neuvěřitelné jak malá vyrostla - nějak ty děti stárnou rychleji než my (jsem si říkala, když teď v lednu syn slavil třicetiny - přišlo mi neuvěřitelné, že mám tak staré dítě :D).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, koncert byl super. Nás spíš vystrašila ta situace, kdy chrčela, aby byla v pořádku, než nemoc :)

      Vymazat
  4. Gratuluji ke splnění snu! :)
    Tu husu si přeje druhorozený k narozeninám :D.
    Poirota miluju, ale tahle kniha se nikde sehnat nedá, je z antikvariátu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Husu dostala malá k Vánocům, je super, dobře se na ní válí :D Je, není nová, měla jsem štěstí, že jsem jí našla, většinou se zaměřím na nějaké méně sehnatelné knihy a pak to procházím a většinou, nebo tedy zatím vždy, se na mě usměje štěstí, ale někdy to chce čas :)

      Vymazat
  5. Akční leden. Kromě poslední noci jste se měli fajn. Tak ať se tak máte i v únoru)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný leden🥰

    OdpovědětVymazat
  7. Samé dobré jídlo, splněny sen ti přeju. S prckem je život hned takový hezčí koukám :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Měla jsi pestrý měsíc. Ten koncert musel být krásný - moc ti to přeji. 🙂
    Jaká je novinka od Morierty? Na Tíživé ticho se teprve chystám. Poirota bych chtěla, ale nemůžu knihu nikde sehnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha byla docela zajímavá, mám připravený článek :) Joo, Poirota jsem sháněla dlouho :D

      Vymazat
    2. Já mám od autorky doma Manželovo tajemství - když jsem knížku četla, moc nadšená jsem nebyla, ale zkusila jsem ještě Úplně cizí lidé, a to už bylo lepší? 🙂
      Já jsem ji nikde nesehnala, tak předpokládám, že se budu muset podívat po antikvariátech?

      Vymazat
    3. Tohle je strašně subjektivní, třeba mně se Manželovo tajemství líbilo hodně a Úplně cizí lidé průměr. Nejlepší jsou ale za mě Sedmilhářky :)
      Jo, chce to hledat po antikvariátech, i těch online a mít štěstí, já takhle sehnala za pár stovek i první díl učebnice Fantastických zvířat (staré vydání) a Stmívání / Život a smrt: druhý pohled, přičemž někteří lidé to prodávají i za tisíc a víc :)

      Vymazat
    4. Nikola: potom určite zaskoc na knihobot :)

      Vymazat
    5. To máš pravdu, Terezko. Sedmilhářky jsem nečetla, ale je to prý nejlepší autorčina knížka.
      Děkuji vám oběma, holky, i tobě, Lucko. Budu shánět. Snad seženu. 🙂

      Vymazat
    6. Tak tu bych určitě zkusila, Sedmilhářky jsou parádní, spousta lidí chválá i seriál, ten se mi až tak nelíbil, nebyl za mě moc podle knihy, což nemám ráda :)

      Vymazat
    7. Občas se to nepovede, ale když je něco podle knihy, očekávám, že to bude pokud to jde co nejpřesnější. 🙂 Takhle jsem třeba byla hodně zklamaná že série Stmívání, která ve filmovém zpracování za mě moc dobrá nebyla. Ale bylo mi tehdy patnáct, takže jsem to nijak neřešila.
      Dobře, zkusím. 🙂

      Vymazat
    8. Stmívání mi až tak nevadí, to jsem taky byla v pubertě, ale třeba takový Eragon, to byla tragédie :D

      Vymazat
    9. Jo, v pubertě se na to člověk dívá jinak. Eragona jsem bohužel nečetla, tak nevím. Ale podle toho, co píšeš, asi o nic ne přicházím. :D

      Vymazat
    10. Knížka byla super, ale film katastrofa, kromě názvu a jmen hlavních postav to nemělo nic společného :D

      Vymazat
  9. pěkné shrnutí, vypadá to, že jsi měla moc fajn leden :) je super, že jsi šla na svůj vysněný koncert a že je dcerka v pořádku :) mimochodem ta velká plyšová husa je boží :D ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Koncert musel být skvělý zážitek <3 Musí to být skvělý pocit, když se člověku splní jeho dlouholeté přání :) Je neskutečné, jak moc malá za tu dobu vyrostla. Už je z ní velká slečna. Jsem moc ráda, že z té noci nakonec nic nebylo a dopadlo to dobře :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to je pravda :) Roste nějak moc rychle na můj vkus :D No, spadl nám kámen ze srdce :)

      Vymazat
  11. Měla jsi krásný leden, až tedy na ten poslední den, ale hlavně, že všechno dobře dopadlo a malá je v pořádku! U nás po očkování měla malá trošku zvýšenou teplotu, ale tu jsme naštěstí srazili čípkem a pak už byla taky v pohodě, byli jsme na to připravení, že se reakce může vyskytnout. Co se týče knížek, tak v těch si taky libuje, moc ráda si je prohlíží 😄 a piškoťák vypadá taky moc dobře 👍.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, na bexero jsme dávali preventivně a naštěstí v pohodě i ostatní očkování u nás naštěstí bez reakce :) Díky :)

      Vymazat
  12. To je krásné, že se ti splnil sen! :). Jinak úžasný leden, až na tu strašidelnou noc! Ještěže to nakonec bylo v pořádku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Jo, jsem moc ráda že to dopadlo jen 24 hodinou šichtou.

      Vymazat
  13. Když jsme byly se ségrou malé, také jsme měly blonďaté vlasy. Teď jsme hnědovlasé, tak uvidíš :) Horkou čokoládu mám taky moc ráda :D prodávám ji na kluzišti a je výborná, děti ji milují :) ještě šlehačka k tomu a je to top :) To je super, jak si hraje s husou :D hodně těch frčí, viděla jsem je na hodně místech. Také mám moc ráda Bocelliho <3 nechápu, jak může bez zraku jezdit na koni! Obdivuji! Jogurtek vypadá moc pěkně :) jako obličej :D - oči, nahoře čokoládové vlásky :D Malá se krásně směje :) <3 Ceasar salát mám taky moc ráda :) Taky se ráda koupu večer, ale na bytě v ČB bohužel nemohu, protože tam teče teplá voda jen do půl 11, takže jsem se už několikrát myla ve studené :D Hodinky vypadají krásně :) Moc mě mrzí takový ošklivý noční zážitek. Ještě, že to pak bylo OK!
    Já měla na začátku ledna poslední zkoušku a potom prázdniny :) - takže tenis, koně, kluziště, čtení, pečení, odpočinek, doučování, vyučování.
    Přeji ti krásný únor :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme oba blond, manžel tedy přešel v dospělosti do takové špinavé blond až hnědé, u mě se to neví, protože si barvu furt měním, ale když odrůstá, tak světle :) Přesně, jízda na koni a on i hraje na dost hudebních nástrojů - klavír, flétnu, saxofon, harfu... já vidím a neumím pořádně ani na jeden :D Tak to jsi měla taky krásný leden a doufám, že i únor je super :)

      Vymazat
  14. Panečku, to je nabitý leden! Je super, že se ti splnil koncertní sen, musel to být super zážitek takhle naživo! Jo a ty čokoládový preclíky miluju :D

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  15. Tak ten koncert musel být úžasný ... Skvělé měsíční shrnutí a krásné jméno vaší holčičky :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥