čtvrtek 17. listopadu 2022

Workshop - adventní věnec

 Ahojky :)


včera jsem zažila úžasný večer, donutila jsem kamarádku, aby se mnou vyrazila na workshop na výrobu adventního věnce, který pořádaly holky z La Kytka - byly jsme u nich už na workshopu na malování kraslic a holky mi dělaly květiny na svatbu a jsou to odbornice na svém místě :) 

Věnec jsem vybrala vypichovaný, vázaný umím a vypichovaný mě zaujal v tom, že by měl déle vydržet. Větvičky se vypichují do základku, který jde zalévat a zůstane čerstvější :) 
V ceně kurzu byl základ, chvojí, bodce, svíčky, ozdoby, stužky... prostě vše, co srdce ráčí a k tomu úžasné občerstvení :) 

Tohle byl tedy náš základ, aranžovací hmota, kterou jsem nejprve nechaly pořádně nacucat vodou.


Po namočení bylo prvním krokem zvolit si, jaké bodce chceme (zlaté nebo stříbrné) a v jakém tvaru. Já je dřív dávala na každou stranu, ale tak rok, možná dva, je mám radši takhle u sebe. Bodce se nabodnou hned na začátku, aby lépe držely. Poté jsme si připravily větvičky, zastřihují se do špičky a dole se nechávají trochu holé, čím kratší, tím bude věnec úhlednější. 

No a jde se na věc, od spodu se kupí větvičky, zapichují se podélně a tak, aby nebyl vidět základ pod nimi, ale tím, jak se zapichují podélně, tak jich nemusíte dávat tolik, hezky se překryjí, ale tady už je to na každém, jak moc hustý chce věnec mít, jestli zvolí větvičky kratší a bude mít věnec úhlednější nebo delší a bude takový "rozčepýřený" apod.  
Já si zvolila spíše kratší větvičky a tohle je můj výsledek.


No a pak se šlo na zdobení, kdo mě sleduje už nějakou dobu tak ví, že mám věnec už několik let bílo stříbrný, ale jelikož od minulého roku ladíme stromeček do světle růžové (rose gold), stříbrné a lehce zlaté barvy (i když ta je tam minimálně), chtěla jsem tak zkusit udělat i věnec a tohle je výsledek.

Asi takhle, nejsem si 100% jistá, u těch bílo stříbrných už vím, co a jak se mi kde líbí, tohle byl pro mě trochu jiný směr, ale myslím si, že úplně hrozně nevypadá a příští rok to bude určitě zase o kus lepší, přeci jen, na těch bílo stříbrných jsem také nějak začínala, ale proč já se jen nedržím toho osvědčeného, co už se mi dostalo do ruky a vždy přejdu na něco jiného, když už jednu věc umím, to je mi záhadou 😁
Mám to totiž tak, že jak už určitý věnec dělám několikrát (stejné barvy, stejné dekorace apod.), tak prostě vím co kam dát, jak se mi to bude líbit, ale dejte mi jiné barvy, jiné dekorace a jsem zmatená. Máte to někdo také tak? 


Co Vy a advent, už se chystáte? 

36 komentářů:

  1. Věnec je moc hezký. Asi by mne takový workshop taky bavil, i když na rukodělné činnosti jsem poněkud levá.
    Já mám keramický adventní svícen a dělám ho v podstatě každý rok stejný, letos mám koupené aspoň trochu jiné svíčky, ikdyž u červené jsem zůstala.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Věnec budu vyrábět příští týden, tak už se těším 🎄. Nejčastěji ho dělám v barvách červená/stříbrná. Co se týče rozložených dekorací a svíček na věnci, tak se ráda inspiruji, ale většinou si to naaranžuju dle svého, nic složitého 🙂. Věnec se ti moc povedl 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to také vždy dělám podle svého, prostě co mi přijde pod ruku a zaujme mě :)

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí, jak jsi tam zakomponovala ten bavlník. Je to moc originální a ještě jsem to na žádném věnci neviděla. Já se tento rok asi úplně věnec nechystám dělat, ale možná to ještě přehodnotím... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, bavlník mám moc ráda a když jsem ho uviděla, chtěla jsem to zkusit :D

      Vymazat
  4. Krásny a zároveň netradičný veniec. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký, já ještě na žádným vánočním workshopu nebyla.

    OdpovědětVymazat
  6. Jeeej, vydaril sa ti krásny veniec! :) Inak ten workshop znie veľmi zaujímavo, ešte nikdy som sa ničoho podobného nezúčastnila :)
    What a fancy world

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherný....díky za krásnou inspiraci na příští víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. To je super workshop :). Věnec se ti moc povedl :).

    OdpovědětVymazat
  9. Thess, pár takových workshopu jsem zažila a vždycky to byl moc hezký den. Tvůj věnec se mi líbí. Ty své budu dělat až v sobotu, vím barevnost, ale jak dopadnou, to se teprve uvidí.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Náhodou se ti věnec moc povedl! :) Já se na to loni vyprdla, stejně pořád někde lítáme, tak to nemá ani moc smysl... :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Věnec se ti povedl :) mamka také dělá vlastní. Když jsem byla menší, šla jsem s ní na podobný workshop. Pamatuji si, že jsem se při prvním stříhání větvičky střihla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) u nás děláme všichni vlastní, ani si nedovedu představit, že bych měla kupovaný :)

      Vymazat
  12. To zní jako krásně strávený večer, mám tohle společné tvoření moc ráda a mrzí mě, že mám všechny víkendy plné až do Vánoc, takže nemůžu sezvat společné pečení cukroví. Věnec se velmi povedl! O zalévacím základu jsem slyšela poprvé, ale je to skvělá možnost, jak udržet věnec déle krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Také jsem o zalévacím základu slyšela poprvé a přišlo mi to právě super a doufám, že vydrží déle pěkný :)

      Vymazat
  13. Tak ten je boží!! Byt mám vyzdobený už týden (až na hlavní strom), chybí mi jen věnec. Ale jinak hodně pendluju mezi 3 městy, tak se těším, až se na chvíli zastavím :)

    OdpovědětVymazat
  14. Už asi týden mám vánoční výzdobu, ale adventní věnec ještě nemám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výzdobu už mám také týden, věnec už od 16.11. :)

      Vymazat
  15. Vyrobila jsi nádherný věnec, to je jenom radost pak pálit svíčky. :)) Jsi šikula! :)

    OdpovědětVymazat
  16. To je krásný věnec! Moc se ti povedl. :-)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥