pondělí 7. srpna 2023

Druhý trimestr 🤰

Ahojky :)

jsem tu s článkem ze druhého trimestru, ten byl z mého pohledu asi nejdelší a nejvíce nabitý. Nejdelší proto, že v tom prvním se to těhotenství nejprve neví, no a jelikož se malá narodila předčasně, tak ten třetí jsem si taky neužila celý :D A tím, že byl nejdelší, dělo se v něm také nejvíc věcí a také se dělo nejvíce věcí ohledně těhotenství - začalo pořádně růst bříško, začala jsem cítit pohyby miminka atd. 

14.12. nám přišly první věci pro miminko ❤

Postýlka, koš na pleny, monitor dechu, digitální teploměr a odsávačka hlenu.



A 16.12. jsem si vyzvedla AngelSound, to pro mě byla nutnost, abych si mimčo mohla alespoň občas poslechnout a ujistit se, že je v pořádku.


Vánoce a náš nejkrásnější dárek :)





Večerní zábava - čtení pohádek :)
To jsem dělala každý nebo skoro každý večer a pak jsem ještě zpívala ukolébavku, vždy tu stejnou, protože jsem se někde dočetla, že si jí miminko zapamatuje a bude na ní po porodu reagovat. 



Pár věcí - několik dekorací na baby shower a odhalování pohlaví a nějaké chytré knížky. Člověk by řekl, že když jsem na SŠ vystudovala zdrávku, budu něco vědět, ale ono houby, tedy porod jsem si zapamatovala skvěle, ale zbytek se mi krásně z hlavy vykouřil, ale ono je to stejně jedno, protože je něco jiného, když jsem to na střední v nějakých nácti studovala jako věci do školy a když jsem to projížděla teď - jako někdo, koho to čeká.


6.2. jsem začala do nemocnice chodit na těhotenské cvičení, které vedla jedna z porodních asistentek. 
Já úplně nesnáším, když jdu někam, kde to neznám a k tomu sama (bez manžela/mamky/kamarádek...) jsem vždycky hrozně nervózní - abych to dobře našla, jaké to bude, co se bude dít atd., i když to zní jako banalita, pro mě je to docela velké vystoupení z mojí komfortní zóny a musím se trochu překonat, abych to udělala, když to ale zvládnu, mám pak ze sebe strašnou radost :) 
A do toho spadalo i cvičení -  tam jsem logicky musela sama, žádnou těhotnou kamarádku jsem neměla, takže smolík 😃 Na první lekci se mi vůbec nechtělo, nejradši bych to zrušila, ale chodit jsem chtěla a nakonec to bylo strašně super a pak už jsem chodila strašně ráda - takže ještě, že jsem se dokopala... jako vždy :)


7.2. jsme jeli na druhý screening a co si budeme, zase jsem se strašně bála. Naštěstí vše dopadlo na jedničku, všechny orgány v pořádku, miminko bylo správně velké i správně vážilo a my se dozvěděli pohlaví :) 
Nám tedy bylo jedno, co to bude, měli jsme to tak už u prvního těhotenství a když jsme o miminko pak přišli a přišlo k nám tohle, bylo nám to jedno už tuplem, hlavně aby bylo zdravé a v pořádku. 
Jako ano, přiznám se, že já třeba víc tíhnu k ženskému pohlaví - jsem hodně holčičí, vždy jsem si s holkama rozuměla víc apod., ale kdybych čekala chlapečka, byla bych úplně stejně šťastná a rozhodně by to neznamenalo zklamání. 


Tyhle hřebeny jsem viděla na IG u mojeporodniasistentka a přišlo mi to super. Jde o to, že se mají mačkat v době kontrakcí, bolestí a tím mačkáním se by se od bolestí měla alespoň trošku odvést pozornost. 
Poznámka pod čarou :D - trochu to funguje, ale drtit ruku manželovi bylo lepší 😂



Autosedačka - nejprve jsme chtěli vzít autosedačku, která bude pasovat ke kočárku, takže Cybex Cloud Z2 i-Size, nakonec jsme ale vybrali NUNA Pipa Next 2023. Má skvělé hodnocení a ocenění bezpečnosti, navíc je lehlá, má pouhých 2,8 kg (ta od Cybexu má 4,6 kg), když k tomu připočtete váhu dítěte, tak se i ta lehká pěkně pronese, natož nést autosedačku, která sama o sobě váží víc než novorozenec. 
On by to tedy problém nebyl, nebýt toho, že bydlíme ve 3 patře bez výtahu, takže toho nošení bude víc a tam už je každé kilo znát :D


První nákupy oblečků :)


Manžel ode mě dostal k Vánocům wellness, takže jsme si vyrazili odpočinout. Do vířivky ani sauny jsem samozřejmě nešla, ale i tak to byl super čas odpočinku a relaxace. 



Kdo si vzpomene na únor tak ví, že manžel 25.2. slavil 30 narozeniny, neslavili se ale jen narozeniny, měli jsme zároveň také Baby shower, kde jsme rodině odhalili pohlaví 💖
Pro mě největším překvapením bylo, že si většina myslela, že čekáme chlapečka 😁  a pak spousta krásných dárků, to jsem vůbec nečekala :)


Ty dvě pod čarou jsou Golda a Daisy, naše kočky, ty tam napsala neteř a nepočítáme je 😀






Přebalovací podložka 💖


13.3. a test na těhotenskou cukrovku. 
Ten jsem si šla zkusit dvakrát, poprvé jsem byla v pátek (9.3.), jenže první odběr byl hraniční, takže mě poslali domů s tím, že v pondělí to zkusíme znovu. Tentokrát jsem přes první odběr prošla a test absolvovala celý. Tady už sedím v čekárně po vypití té dobroty (chutnalo to jako sirup na kašel) a čekám na druhý odběr. 
Jinak musím podotknout, že se s tím testem dost straší, ale za sebe můžu říct, že to nic hrozného není - je pravda, že mě být na lačno nevadí a krev taky ne, takže toho jsem se dopředu ani nebála, ten roztok není kdovíjak super, ale vypít se to za mě dá a jelikož tam se mnou byla mamka, tak ty tři hodiny utekly jako nic :)



Malá dostala od sestřenky dárek :)


Na nákupy :) 
V autě jsem skoro od začátku těhotenství používala pás pro těhotné od BeSafe - jezdila jsem docela často, ale i kdyby ne, stejně bych si ho pořídila, zvlášť potom, co jsem viděla crash testy, co s miminkem může udělat pás i při malém nárazu. Těhotenský pás drží bezpečností pás pod břichem a nehrozí tak, že by při  střetu/prudším brždění vyjel nahoru a zmáčkl břicho. A samozřejmě nepoutat se nebo tak mě nenapadlo ani ve snu.



S čím dál tím větším pupíkem jsem se rozhodla předcházet bolesti zad a pořídila jsem rebozo šátek :)


Domácí protahování 


SHRNUTÍ DRUHÉHO TRIMESTRU

Začátek druhého trimestru byl vesměs ve znamení blížících se Vánoc a spolu s těhotenstvím jsem se při přípravách cítila trochu víc unavená, což normálně okolo Vánoc nemám, dalo se to ale v pohodě zvládnout, jen jsem víc odpočívala. 
Občas jsem cítila pnutí v pravém podbřišku, jak se napínaly vazy, ale nebylo to nic hrozného a vždy to bylo jen na chvilku. Do 19. týdne jsem stále měla občas žaludek na vodě a jednou jsem i zvracela, jinak mi ale bylo stále dobře a nic mě netrápilo. 
Od 20. týdne jsem začala cítit jemné vlnění v břiše, spíše sem tam, což trvalo do 23. týdne, kdy se vlnění změnilo v malé kopanečky, které jsem cítila hlavně večer, když jsem byla v klidu. 
Začala jsem také chodit na těhotenské cvičení a fakt mě to bavilo, PA, která ho vedla, byla bezvadná a strašně milá :) 
Ke konci druhého trimestru už jsem malou zřetelně cítila, bohužel díky placentě vepředu jsem jí cítila jenom já. 
Jinak vše bez problému - žádné bolesti, otoky, pálení žáhy, ani jiné obtíže, které některé těhotné mají, jsem neměla, chutě jsem měla úplně normální, takže kdyby mi nerostlo bříško a necítila jsem malou, ani bych nevěděla, že jsem těhotná :) 
Byla jsem v nějakých těhotenských skupinách, kde si spousta maminek stále a něco stěžovala, za sebe ale můžu říct, že jsem si těhotenství užívala 💕

28 komentářů:

  1. Tak to moc ráda slyším, že jsi měla těhotenství skoro bezproblémové. Pás do auta pro těhotné je pro mě novinka, zajímavá pomůcka :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. http://es-ideas.blogspot.com/
    Krásné vzpomínky)))
    Eva

    OdpovědětVymazat
  3. To jsi měla krásný druhý trimestr :-) Je dobře, že jsi šla i cvičit a úplně tě s komfortní zónou chápu. Jinak teda baby shower vypadá moc pěkně! To se vám povedlo! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsme meli vajíčko od CYBEX, je to to nejlepší ♥ jinak máš připravené krásné věci, těším se až malou uvidíme :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky sis to shrnula - budeš mít článek jako vzpomínku.

    OdpovědětVymazat
  6. já o těhotenství věděla skoro hned... všechny trimestry jsem prozvracela :D ale po dlouhé cestě k miminku mi to nevadilo, byla jsem tak vděčná, že čekáme malého :) vydržela bych pro něj vše :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o něm věděla pocitem, ale nevěřila jsem mu :D jinak ano, taky bych pro ní vydržela všechno a ta předchozí ztráta mi v tomhle ohledu hodně dala a brala jsem to o dost jinak :)

      Vymazat
  7. Jé, to nošení autosedačko do několika pater mi nechybí :D. My tedy měli těžkou autosedačku a používali ji do roka, takže se fakt vyplatí mít lehčí :D. Jinak krásné shrnutí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, už teď je to fuška, nedokážu si představit, že bychom ještě měli těžkou autosedačku :D Děkuju :)

      Vymazat
  8. Hezké :) Tyhle články mám ráda a zároveň máš hezkou vzpomínku na těhotenství. :)

    OdpovědětVymazat
  9. To je strašně krásný, snad to také jednou zažiju :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, tak to jsi druhý trimestr měla poklidný. Já strašně trpěla na žáhu, ale překvapivě mi na ni nejvíce pomáhalo zajíst dětskými piškoty a byla fuč. :D Na ten test na cukrovku jsem slyšela samé strašidelné věci, jak to bude hnusné. Ale nakonec mi to chutnalo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žáha vůbec, takže na mě vlasaté dítě = pálení žáhy rozhodně neplatí, protože malá je vlasatá a žáha mě nepálila ani jednou :D tak to závidím, mě to nechutnalo, ale zase bych neřekla, že to bylo něco šíleného :)

      Vymazat
  11. Je skvělé, že jsi měla pohodové těhotenství <3 hřebínek vidím poprvé :D

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné shrnutí, určitě stojí za to si udělat takové album vzpomínek. :) Přeji další krásné společné dny. :))

    OdpovědětVymazat
  13. To je tak hezké shrnutí. :) Úplně se mi taky vybavil můj druhý trimestr.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥