neděle 12. listopadu 2023

Projekt CHODBA

 Ahojky :) 


na DIY apod. moc nejsem, ale s dlažbou v chodbě jsem nebyla spokojená už dlouho, je to ostatně jedna z mála věcí, se kterou se na bytě nic nedělalo a ani jsme to neměli úplně v úmyslu (i když záchvěvy renovace v hlavě občas byly 😃). Nakonec to ale dopadlo tak, že jsme si řekli, že tu bydlet navždy nebudeme a než to celé vymlátit, dávat novou dlažbu a ještě mezitím i s kočkami být někde jinde (malou jsme ještě neměli), to to radši necháme jak to je. Mně to ale furt nedalo a zjistila jsem, že existují barvy na dlaždice - no jo, jenže celé přetírat se mi to taky nechtělo, navíc by opět vznikl problém, že bychom museli kočky někam odvézt a i my bychom minimálně na několik hodin museli někam odejít a to se nám prostě nechtělo.
Až tu mě osvítil nápad na šablonu, vytvořit tak vzor a ten mít jen ob dlaždičku - zkusila jsem si udělat jednu před dveřmi do koupelny a zjistila, že to je dost děsný, štětcem to dělat nešlo vůbec, barva stékala pod šablonu (naštěstí to šlo smýt, než to zaschlo), houbičkou to šlo "ťupkovat", ale to zase trvalo a byla to piplačka. A tak se stalo, že na dlouhé měsíce to byla jedná dlaždička, která dostala vzor. A když říkám na dlouhé měsíce, tak tím vlastně myslím roky, protože ta dlaždička tu s námi byla už před svatbou 😂 
Co se ale narodila malá, stále jsem měla chuť to tu prostě ještě zútulnit a vylepšit a stále jsem nad tou chodbou přemýšlela a říkala si, jestli bych to přeci jen nezvládla. Dumala jsem a dumala, až jsem vydumala, že to přece dám.

Takže jsem si vytáhla šablonu, barvu a jedno ráno dostal manžel malou na starost a já šla na to, udělala jsem cca půlku chodby a pak už byl čas malou nakrmit atd., když jsem to pak chtěla jít dokončit, tak jsem zjistila, že to nedám - šablona se dostala do takového polotuhého stavu (teda barva na ní), kdy barva ještě nebyla úplně suchá, ale ani mokrá a na houbičku se to lepilo víc než je zdrávo, sundavala se celá šablona a prostě nešlo pokračovat. Takže jsem to zabalila a že to dodělám jindy, až barva na šabloně uschne. To, že mám jen půlku, je vidět v článku za Halloweenský víkend, kde je část podlahy už udělaná a ta druhá ne 😄

Upřímně - přemluvit se k tomu, abych to dodělala, byl opravdu nadlidský úkol, protože už jsem věděla, že udělat tolik dlaždiček, oproti té jedné před lety, je vážně makačka, věděla jsem, do čeho lezu, ale 12.11. jsem se donutila, vypustila manžela s Celestýnkou na procházku, kočky zavřela do obýváku, vrhla se na to a s radostí musím říct, že je HOTOVO. Projekt CHODBA je dokončen (nebo alespoň projekt dlaždičky na chodbě). 

Shrnutí - je to vážně práce, sedíte na zemi, opatrně ťupkáte houbičkou, snažíte se, aby se šablona nehla, aby spadla kam má (protože se lepí na houbičku, na rukavice, prostě na všechno a nadzvedává se), aby to nezateklo pod, abyste nepřetahovali... a stejně, pokud u toho nechcete sedět hodiny a hodiny a jet šnečím tempem, to nikdy nebude úplně dokonalé, nadruhou stranu je alespoň vidět, že to je ruční práce.

A tohle je výsledek - jak jsem psala, není to dokonalé, ani zdaleka, neměla jsem hodiny na jednu dlaždičku (a ani trpělivost), ale je to moje, ručně a s láskou dělané a moc se mi to líbí.

První část chodby PŘED jsem si nevyfotila, tak jsem alespoň našla video s kočkama, kde chodba vidět je a udělala si fotku. 

                                                               PŘED                                                                  PO


                                                                PŘED                                                                  PO

Moc děkuji za přečtení a budu se těšit příště :)

36 komentářů:

  1. Bože, tak to obdivuji tu trpělivost, já bych to vzdala u první "krajky" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já potřebovala jen pár letech odpočinku a pak jsem se hecla :D

      Vymazat
  2. To je moc krásná změna. Muselo to dát pěkně zabrat, ale výsledek stojí za to. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Povedená proměna. Chodba dostala nový kabátek a rozhodně jí to prospělo.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Thess, chodba prokoukla, určitě to stálo za tu práci.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  5. to je krásná změna :) vypadá to fantasticky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Že to není dokonalé? Mně to přijde opravdu moc hezké :) Obdivuji tvoji trpělivost! Já bych chtěla někdy úplně novou celou kuchyň. Mám starou ještě po prababičce. Ale to sama fakt nezvládnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Na kuchyň doporučuji plánovací program co má IKEA, my si jí podle toho navrhli a bylo to super :)

      Vymazat
  7. Je to moc hezké a máš můj obdiv, že jsi do toho šla a skvěle to zvládla, fakt že jo :) Já na takovéhle věci nemám moc trpělivosti. Ale chodba opravdu prokoukla a vypadá opravdu luxusně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, stálo mě to jen pár let přemlouvání, ale líbí se mi to moc, i když se člověk moc nesmí soustředit na konkrétní dlaždičky, to pak ty nedokonalosti jsou vidět :D

      Vymazat
  8. Tak tohle by mě bavilo, mám ráda takové práce. Snad se ta barva neomyje, jinak je to moc hezký. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, barva je speciální na dlaždičky, používá se i do koupelen a mám vyzkoušeno, je fakt drží - díky té jedné dlaždičce, co máme roky :D

      Vymazat
  9. Tak to je krásná proměna!!! Moc se mi to líbí a jsi šikovná, že jsi to takhle krásně zvládla! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, to se ti ale opravdu povedlo! Vypadá to naprosto parádně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Wow, vypadá nádherně! Moc se vám to povedlo a celá chodba prokoukla. :))

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to moc krásně!! Jsi šikulka <3 :) cením velkou trpělivost, záda určitě musela taky dost bolet :D

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to moc hezky, chodba pěkně prokoukla 😊.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásná práce, chodba opravdu prokoukla. ;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné řešení, krásně to prokouklo! Za takhle složitou šablonu tě obdivuji, musela to být hrozná piplačka. Já budu podobně řešit kachle na záchodě, ale tam tedy bez šablony, jen čistě nátěrem. Máme podobný odstín jako vy na chodbě + šedou zašlou spárovku, přitom jinak zbytek WC působí zachovale. Rekonstrukce je v plánu za pár let, tak by to barva na kachličky mohla do té doby vyřešit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to do rekonstrukce pomůže, jsem ráda, že existuje alespoň takovéhle řešení :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥