pondělí 16. ledna 2023

Top 10 PŘEČTENÝCH KNIH ROKU 2022

 Ahojky 📚


čtení je moje vášeň, knihy mám moc ráda už od dětství a četla jsem, kam mi moje paměť sahá. Je to skvělý zdroj relaxace a úniku do jiných světů a příběhů. Miluju to, miluju to víc než filmy, protože u knihy pracuje i moje vlastní představivost. 
Čtu snad všechno, kromě sci-fi a válečných knih. Většinou mám období - kratší či delší, kdy se zaměřím na nějaký žánr a jen občas ho proložím něčím jiným, teď mám velmi dlouhé období detektivek a podobně laděných knih. Našla jsem jsem spoustu autorů a sérií, které jsem si zamilovala a nutně potřebuji vědět, co bude dál a dál. Mám takový pocit, že tento žánr se mě jen tak nepustí, ale nevadí mi to. V dětství a pubertě to bylo fantasy, po kterém jsem měla romantické období. Svoje oblíbené knihy si ale ráda přečtu kdykoliv, ať jsem kde jsem. 

No a dnes tu mám top 10 knížek, které jsem přečetla za rok 2022, tedy top pro mě. Bylo vážně těžké vybrat jen deset knih, ale nějak jsem to dala, odstupňovala jsem je a jednička je tou úplně nejlepší knihou roku 2022. Ne všechny jsou vydané v roce 2022, jde o knihy, které jsem v daném roce přečetla a nejvíce se mi líbily. Nekteré jsem totoiž dostala k Vánocům 2021 a četla je až po novém roce (o jsou všechny knihy vydané v roce 2021) a jednu jsem si přečetla nebo koupila úplnou náhodou, když byla akce kup 10 knih za 500 nebo tak něco :D.
Nebudu psát popis knížek, na to vám sem hodím odkazy, spíš mi jde o to, co se mi na nich líbilo nebo ptoč je mám tak ráda. 


Šelma mi vyfocená chybí, tu má zrovna půjčenou kolegyně :)

1. Neklidná krev (Robert Galbraith - 2022) - miluju tuhle sérii od J. K. Rowling, kterou vydává pod pseudonymem a to čím dál tím víc, kniha za knihou je lepší a lepší, mám ráda, že v ní nejde jen o případ, ale i o soukromí a vztah mezi detektivy a i když knihy mají vždy požehnaný počat stránek (tato měla 976), vždy je mám přečtené do dvou dnů a chci víc. Navíc jsem na tenhle díl série čekala několik let, takže musí být první :D


2. První krev (Angela Marsons - 2021) - Angela tu jako jediná autorka bude 2x a to proto, že za a) vydává knihy rychle a za b) její knihy zbožňuju. Za mě jedna z nejlepších autorek detektivek, co v současnosti píše, knihy mají super příběh a vždy začnu a najednou jsem na konci, ani nevím jak. Tenhle díl je před jiným výš, protože se vracíme do minulosti, do prvního případu celého týmu a objevuje se tam jedna postava, která v knihách od jistého dílu už potom není. Je to tedy srdeční záležitost, moct o ní znovu číst a vidět začátky, takže má přednost. 


3. Terapie (B. A. Paris - 2022) - knihy od ní jsou prostě dokonalé, čtivé, dokonale napsané a ani tato kniha nebyla jiná. 


4. Slušní lidé (J. P. Delaney - 2021) - opět skvělé knihy, některé jsou lepší než jiné, ale Slušní lidé byla suprová a téma skvěle vybrané - záměna dětí v porodnici. Nabrala rychle spád a bylo úžasné vidět, jak příběh pokračuje. 


5. Šelma (Andrew Mayne - 2018) - to je ona, kniha, ke které jsem se dostala jen náhodou a nelituji, úplně jiný koncept, neboť hlavní postavou je vědec a já se nemohla odtrhnout. Dokonalé, k Vánocům jsem si přála další díl a mám ho, už aby se na něj dostalo.

6. Vražedná mysl (Angela Marsons - 2022) - druhá kniha od Angely prostě nemůže chybět.


7. Propast smrti(Robert Bryndza - 2021) - můj další oblíbený autor a jeho série s Kate je úžasná. Kate má syna se sériovým vrahem (nebojte, nevěděla že je to sériový vrah, když ho poznala), před lety pracovala jako policistka, pak jí život trochu vykolejil, ale nyní má vlastní detektivní agenturu a v této knize rozjíšdí svůj první pořádný případ coby soukromé očko.


8. Ani slovo (Patricia Gibney - 2022) - Lottie je trochu jiná policistka než ty, o kterých normálně čtu, má rodinu, děti a okolo nic se příběhy také docela točí, což mám moc ráda, když nejde jen o vraždu/y, případ apod. 


9. Matčin hrob (Lisa Regan - 2021) - v minulém roce jsem od této autorky četla víc knížek a rozhodla jsem do žebříčku dát tuto, osobně a to hodně, se dotýká hlavní hrdinky a docela dost jsem se v této knize dozvěděla o její minulosti.


10. Imitátor (Daniel Cole - 2021) - vrah, který svoje oběti stylizuje jako slavná díla? O tom přesně tato kniha je, takže nejen že se v knize řeší případ, ale jako bonus se dozvíte také něco o umění.


Jaká je vaše oblíbená kniha roku 2022?


 

20 komentářů:

  1. Celou tetralogii od A. Mayna jsem četla předloni a knížky se mi hrozně líbily. I z důvodu, že spoustu věcí znám a v pohybuji se v nemocničním prostředí. Mě se asi nejvíce ale loni líbili romantické knížky Kavárna v Kodani a Cukrárna v Paříži :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě na romantické poslední dobou moc nejsem, ale tenhle typ (nevím přesně které, ale myslím, že to byla Kavárna v Kodani) co jsi napsala četla sestra a moc se jí to líbilo :)

      Vymazat
  2. Je těžké vybrat z toho, co jsem přečetla jen jednu knihu, a tak souhlasím s tebou - Slušní lidé byl opravdu skvělý thriller od kterého se nešlo odtrhnout, Vražedná mysl mě velmi zaujala tématem - byly to boží čtení a Propast smrti, kterou jsem četla koncem roku, jsem taky hltala. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych nejradši sepsala všechny knihy, co jsem četla, ale to by jich bylo krapet moc :D

      Vymazat
  3. Jsem hanba, minulý rok jsem nepřečetli vlastně vůbec nic až na pár předplacenych časopisu o tvoření... Musím to dohnat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak někdy není chuť nebo čas, ne vždy se to povede :)

      Vymazat
    2. Přesně tak, u nás je to spíš časem a maximální vyčerpaností...

      Vymazat
    3. Já zase musím číst, abych se právě odreagovala :)

      Vymazat
  4. Koukám, že téměř samé detektivky. Já jsem minulý rok přečetla dost knih a téměř všechny pro mě byly nejlepší. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Od B. A. Paris bych chtěla zkusit nějakou tu knihu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já kdysi taky milovala fantasy, teď mě baví romantika anebo seberozvoj :). Přečetla jsi toho hodně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minulý rok jsem jich přečetla hodně, bylo hodně těžké vybrat 10 nej :)

      Vymazat
  7. Zajímavé knížky. Já na detektivky moc nejsem, ale četla jsem tři knížky od Thomase Seana (pseudonym S. K. Tremayne). Myslím, že by se ti mohly líbit :) - Ledové sestry, Dítě ohně, Než jsem zemřela

    OdpovědětVymazat
  8. Já skoro od všech autorů tvé top 10 něco četla, ale většinou něco jiného :), vlastně jsem z ní četla jen Propast smrti a Šedlmu. A zatím neznám jen J.P.Delaneye a B.A. Paris. . Nejmíň mne z autorů tvé top 10 asi bavila Rowlingová a Cole.
    Letos jsem si taky oblíbila Alici Marsons, ale zvona tyhle dvě knížky jsem nečetla (ale chci od této autorky přečíst všechno, co u nás vyšlo, takže na ně určitě časem dojde). Dalším "objevem" byla Helen Fields. Jinak mám ráda Klevisovou a na konci roku jsem přečetla i dvě knihy od K. Tučkové, které se mi taky líbily .- obě.

    OdpovědětVymazat
  9. Z tvého seznamu jsem četla Matčin hrob a to byla fakt pecka. Opravdu mrazivý thriller. Moc ráda bych zkusila něco od B. A. Paris.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥