čtvrtek 23. března 2023

Workshop - jarní věnec na dveře

 Ahojky :)


venku se dělá pomalu, ale jistě krásně (i když ta předpověď teď mě moc nepotěšila) a také se blíží Velikonoce, proto jsem se rozhodla vypravit se na další rozkvetlý workshop. 
Někdo i možná vzpomene, že u holek už jsem několikrát byla, minulý rok jsem tam právě v době Velikonoc vyrazila na kurz malování kraslic a v zimě potom na adventní věnec... a jelikož mě tohle tvoření hodně baví a kámošku naštěstí taky, vyrazily jsme zase, tentokrát na vázání jarního věnce na dveře.

Musím se přiznat, že jarní výzdoby mám asi nejméně ze všech, na Vánoce a zimu toho mám mraky, Halloween a podzim ujdou, ale Velikonoce a jaro, nic moc. Přitom to mám tak ráda, když si můžu byt nějak vyzdobit a tak, každý rok si říkám, že to napravím a každý rok na to zapomenu. Že by to letos bylo jiné? Možná ano, minimálně naše dveře vyzdobené budou a když budu holka šikovná, pořídím alespoň ještě pár dekorací k těm svým a třeba se jednoho dne dočkám 😀

Kurz opět probíhal u děvčat v ateliéru a jako vždy to bylo strašně příjemné, je to prostě kouzelné místo, kam se moc ráda vracím a určitě ještě spoustu workshopů vyzkouším.


Jak říkám, kouzelné místo :) 


Věnec byl slaměný o průměru 30 cm a jako při každém workshopu je vše v ceně - věnec, veškerý materiál, ozdoby atd. a k tomu skvělá káva nebo čaj :)


Slaměný věnec jsme si nejprve ovázaly zelenou "stuhou"- kdyby nám náhodou něco vyčuhovalo, aby to nebylo na první dobrou vidět, což by se u slámy stalo a také aby byl věnec začištěný a sláma nepadala všude okolo :) Stuhu jsme pak upevnily zeleným drátkem, který jsme párkrát obtočily okolo věnce tak, že se nejprve vzadu zapíchl do korpusu, obtočil se a zezadu pak vycházel. 
Potom jsme si vzaly větve pistácie, které jsme si nastříhaly na menší - čím kratší, tím upravenější věnec a zase čím delší, tím takový košatější. Větvičky jsme potom začaly přikládat tzv. od stolu ke stolu, prostě od strany do strany, aby až bude na dveřích, nikde nečouhal korpus a pořádně je utahovaly drátem. 
Na konci se pak musí první větvičky nadzvednout a poslední se musí zavázat jakoby pod ně, aby drát nebyl vidět, vzadu se to pak jakoby zapošije a udělá se očko na pověšení :)


No a pak už si ho každý ozdobí podle svého vkusu a nálady. Na výběr je vždy množství dekorací - větviček, kočiček, různobarevného peří, vajíček, ptáčků, cibulek, stužek a já nevím co všeho, prostě to, co se k danému období hodí :)
Já si letos vyrobila košatější a opravdu minimalistický věnec, ale nějak jsem to tak prostě cítila a moc se těším, až si ho pověsíme na dveře :) 


Jo a tohohle zajdu jsem tam prostě nemohla nechat :D


Co vy a Velikonoční nebo jarní výzdoba?

30 komentářů:

  1. Mně se tvůj věnec líbí, je takový něžný a nepřeplácaný - prostě podle mého gusta. Já ještě žádnou velikonoční výzdobu nemám, ale ráda bych něco vytvořila o víkendu (představu trochu mám, ale uvidím, jak to nakonec dopadne).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  2. Já brzy budu muset pořídit nějakou umělou ozdobu na dveře, když se ty Velikonoce blíží. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ten je nádherný! Já bych si ráda dala nějaké jarní dekorace na balkón, ale čekám na velikonoční volno, protože teď mám nabité víkendy a v týdnu nic nestíhám. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Mám to podobně, taky nic nestíhám :)

      Vymazat
  4. S jarní výzdobou to mám taky tak-prostě nic moc. Věnec je nádherný-v jednoduchosti krása))) Budu muset taky něco vytvořit. Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký a hlavně nepřeplácaný :-) já věnec na dveřích nikdy neměla.

    OdpovědětVymazat
  6. ten zajíček je úžasný :) nedivím se, že sis ho odnesla :D a věneček je úžasný :) velikonoční výzdobu přímo nedělám, ale jarní ano :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moja mamka podobný veniec vyrábala minulý týždeň. Máš veľmi pekný blog a páčia sa mi aj fotky.

    OdpovědětVymazat
  8. Věnec se ti moc povedl :) já se vloni naučila plést košíček a pomlázku z osmi:)

    OdpovědětVymazat
  9. Tvůj věnec se mi moc líbí! Myslím, že někdy prostě platí, čím méně, tím více :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Moc se mi věnec líbí - v jednoduchosti je krása :D Mně by lákal nějaký workshop týkající se vaření, kamarádka se takto naučila dělat luxusní makronky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějaký kurz vaření bych taky chtěla vyzkoušet, bohužel si vždycky vzpomenu v dobu, kdy ten, co by mě zajímal, má obsazeno, tak to zase nechám a tak furt dokola :D

      Vymazat
  11. Věnec se ti moc povedl, Terezko. 🙂 I zajíček je krásný.
    My máme o velikonočních svátcích taky jen decentní výzdobu. Před týdnem jsme se do zdobení pustily a taky do mytí oken, které hned pokřtil déšť, ale to je tak vždycky. 🙂
    Venku to na jaro v posledních dnech moc nevypadá, tak máme kousek jara alespoň doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, nevypadá no, snad se to brzy zlepší :)

      Vymazat
  12. Povedený věneček 😊. Co se týče dekorací, tak na Vánoce toho mám taky nejvíce, pak ještě podzim/Halloween a na jaro/Velikonoce už toho mám taky poměrně dost 😄, ale stejně každý rok něco malého přikoupím. Pro letošek už máme nazdobeno, teď už zbývá jen něco napéct na Velikonoce 🐰🍀.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥