čtvrtek 20. července 2023

První trimestr 🤰

Ahojky :) 

těhotenství jsem nikde nesdílela a věděla o něm jen rodina a nejbližší kamarádi - respektive ti, se kterými jsem se vídala a bylo jasné, že by na to časem přišli :D, vedla jsem si ale deníček, jak papírový, tak i tady jsem si dělala zápisky, házela jsem si do konceptu fotky atd., abych jednou měla na co vzpomínat :)       

Jak možná víte, v lednu 2022 jsem přišla o miminko, to jsem otěhotněla hned po vysazení HA - sebralo mě to, fyzicky i psychicky jsem se z toho dlouho dostávala, ale můžu jen děkovat svému tělu, že i přes ty komplikace, které jsem řešila do dubna, se z toho rychle vzpamatovalo a hned jak se všechno vyřešilo, začalo zase normálně pracovat, asi i proto pro mě druhé těhotenství bylo ještě křehčí, než to první, měla jsem šílenou radost a byla strašně šťastná a vděčná, ale také jsem se o tu předchozí zkušenost víc bála, takže se z toho stalo takové naše malé sladké skoro tajemství. 

Test jsem si dělala 15.10. po jednom dni zpoždění, i když takové tušení jsem měla už předtím - a věřte mi, že pokušení udělat si ten test dřív, bylo velké, ale už jsem zažila zklamání v červnu a zařekla jsem se, že počkám na zpoždění, takže jsem se nenechala zviklat. 
V červnu jsem se i zařekla, že do pozitivního testu budu žít úplně svobodně, nehlídala jsem se, dělala jsem vše, co se v těhotenství nemůže/nemělo by atd. a hooodně mi to pomohlo hodit se do psychické pohody. 

Toho 15.10. jsme byli s manželem nakupovat v Tescu a rozhodli jsme se, že si tam koupíme čínu a vezmeme si jí domů, hned vedle je lékárna, tak jsem mu řekla, ať počká na jídlo, že si tam skočím pro léky na bolest hlavy, že už je doma nemáme. Léky jsem opravdu vzala a k nim těhotenský test - na tajňáka, nechtěla jsem nic říkat, dokud to nebude potvrzené. Doma jsem uvažovala, jestli počkat do rána, kdy by byla největší pravděpodobnost, že se něco ukáže, nebo test udělat hned... nevydržela jsem to a udělala jsem si ho hned a i tak se okamžitě ukázal jako pozitivní :) Šla jsem ze záchodu celá uřvaná, manžel nechápal co se děje a já ze sebe dostala něco jako, že je pozitivní, chvilku nechápavě koukal a pak mu to došlo 💖
Ta radost byla veliká, ale strach, že to zase nevyjde, taky. 
Minule jako bych cítila, že to nedopadne, moje první myšlenky byly, že to nebudeme říkat, kdyby se něco stalo, tentokrát byl ten pocit ale jiný a já si řekla, že se budu radovat a jestli se má něco stát, tak se to stejně stane. To bylo nejlepší rozhodnutí - i když to neznamená, že ten strach zmizel, věděla jsem o něm celou dobu, ale nenechala jsem se jím převálcovat (alespoň ne moc často, myslím), jak jsem psala výš, i to byl důvod, proč jsem těhotenství nikde nesdílela. 


22.10. jsem si udělala digitální test ještě jednou a když na něm bylo 3+, volala jsem k doktorce.


Pozvala mě na 27.10. - tentokrát to bylo jiné než minule, kdy tam byl jen žloutkový váček, tady už byla vidět ta naše kulička i s bijícím srdíčkem 😍


8.11. ale v práci přišel šok, začala jsem ráno krvácet, hned jsem volala doktorce, měla jsem přijít co nejdřív, celá vyklepaná a ubrečená jsem šla říct vedení, že musím k doktoru, takže Markét (naše zástupkyně), určitě věděla, o co kráčí a jela jsem. Snad nikdy jsem se tak nebála, sestra mě vzala hned, doktorka měla pacientku, já tam jen seděla, snažila se nebrečet a v duchu se loučila. 
Ta úleva, když mi řekla, že je vše v pořádku, byla obrovská, našla malý hematom, napsala mi utrogestan a taky jsme se domluvily, že zůstanu doma na rizikovém. Doma mě doktorka chtěla mít už při první návštěvě - kvůli minulému potratu a tomu, že pracuji v dětském kolektivu a nechtěla, abych byla zbytečně vystavená různým virům a bakteriím, já ale chtěla počkat, po tomhle jsem na to ale samozřejmě kývla a od té doby jsem byla doma. 

V 10. týdnu jsem si ze srandy udělala tenhle test, který má určit pohlaví - hned se na něm ukázala holka, samozřejmě, že tenhle test nemá žádnou průkaznou hodnotu, někomu to vyjde, někomu ne, ale sranda musí být. A nám to zrovna vyšlo. Jinak nám na holku vycházela i většina babských rad, ale některé seděly i na kluka, logicky, asi jsem ještě u nikoho neviděla, že by mu jedno pohlaví vycházelo na 100%, ale proč to pro tu legraci nezkusit :)



28.11. jsem si šla pro průkazku, sestřička mi odebrala krev a dostala jsem žádanku na první screening, to jsem byla na konci 11. týdne.


Začala jsem si psát těhotenský deníček :)


První screening 9.12. - byla jsem na genetice v Plzni, nechala jsem si udělat i preeklampsii, ta bohužel vyšla pozitivně, jinak bylo vše negativní. Byl se mnou i manžel a byl to zážitek, konečně miminko viděl i on, jak se tam hýbe a protahuje se. Nechtělo moc spolupracovat, ukázat doktorce obličej - kvůli nosní kůstce a ani se natáhnout, aby ho mohla změřit, po půlhodině si ale dalo říct :) 


SHRNUTÍ PRVNÍHO TRIMESTRU

Kromě pozitivního testu jsem neměla žádné příznaky, což mě trochu děsilo, protože to tak bylo i s prvním miminkem, uklidnila jsem se vždy až na kontrole, když bylo vše v pořádku, to trvalo až do půlky 10. týdne, kdy jsem začala mít žaludek na vodě a pocity na zvracení, jinak ale bylo stále vše při starém. 
Největší problém byl, když odpoledne nevolnost přešla - dostala jsem strašný hlad, ale nemohla jsem přijít na to, co bych si dala, dokázala jsem jen vyjmenovat, na co chuť nemám. Zvláštní chutě jsem neměla, spíš jsem výjimečně na něco chuť dostala (vždy šlo o normální jídlo), ale musela jsem to mít HNED, nešlo počkat pár hodin/do zítřka, protože to už mě chuť přešla.
Jediné co mi vadilo, bylo vidět a cítit syrové maso, jakmile jsem ho ucítila, už jsem to jídlo pak nechtěla jíst, prostě jsem ho nedokázala dát do pusy, takže maso musel dělat manžel a já se vždy klidila, abych ho cítila už jenom udělané. 
Hormony se mnou možná trošku házely, ale žádné extrémní výkyvy jsem neměla, plačka jsem normálně, takže tam se o nějaké extra změně hovořit nedá a jinak si myslím, že jsem byla celkem stejná :)


30 komentářů:

  1. Tomu strachu i nesdílení docela rozumím. Je fajn, že to na podruhé vyšlo (a relativně brzo)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem moc ráda, že s početím jsme problém neměly, trochu jsem z toho měla strach, když člověk slyší ty story po okolí, takže jsem moc vděčná, že nám to šlo snadno :)

      Vymazat
  2. Úplně chápu, že to bylo takové "křehčí", jak jsi psala. Popravdě řečeno mě takové články z nějakého důvodu hrozně baví a těším se na další, hlavně když to dobře dopadlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, je fakt, že tohle se mi sdílí daleko snáz, než ta první zkušenost, když už člověk ví, že to dobře dopadlo :)

      Vymazat
  3. také jsme to tajili, co to šlo... strach velký a musela jsem hned na neschopenku, měla jsem velké nevolnosti, které se táhly skoro celé těhotenství :/ ale za ten výsledek to stálo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My zas úplně co to šlo ne, pokud se někdo zeptal, viděl mě apod. tak mi to nevadilo, ale sama od sebe jsem to (kromě těch výjimek) nešířila :) Přesně tak, výsledek za to stojí :)

      Vymazat
  4. Super, že vše dobře dopadlo a můžete se už jen oba radovat. Tvé rozhodnutí naprosto chápu. Já to kdysi taky tajila, ale úplně z jiných důvodů. Byla jsem studentka VŠ a bylo těžké rozhodnutí říct to tenkrát rodičům. Holt byla jiná doba. Teď se tomu směju. Psal se rok 1985.
    Přeji krásné dny s malou princezničkou. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, teď už je to fajn a můžeme se radovat naplno :)

      Vymazat
  5. Naprosto chápu ten strach... Já taky poprvé potratila v 7tt a když jsem potom otěhotněla, nejvíce jsem se bála do konce 1. trimestru. Trochu mě rozptylovalo učení se na státnice, ale i tak tam ted strach byl. Jsem ráda, že u tebe vše dopadlo tak, jak má a máš krásné vzpomínky :). Tento těhu deník jsem si psala taky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslela, že se to zlepší po 1. trimestru, pak až budu cítit pohyby, ale nic, bála jsem se spíš čím dál tím víc :D

      Vymazat
  6. Jsem tak ráda, že na podruhé už vše vyšlo v pořádku <3 Já až někdy otěhotním, také to do konce 1. trimestru nikde říkat nechci. Je nejvíc rizikový a člověk se aspoň ušetří nepříjemných konverzací.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, přesně tak, bohužel jsem pak četla tolik příběhů, kde ženy přišly o miminko i déle, že jsem byla ve strachu celou dobu.

      Vymazat
  7. Je mi strašně smutno, když čtu tvé zkušenosti... moc mě to mrzí. Jsem ale moc ráda, že všechno nakonec dobře dopadlo a miminku se dařilo ♥ Jsem zvědavá, jaké bude jednou mí těhotenství :-D Myslím, že budu hodně náročná ohledně jídla - to se ze mě přítel chudák zblázní :-D Už teď, když mám chutě nebo hlad dokážu být dost protivná a musím to mít prostě hned! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, taky jsem ráda, že to na podruhé vyšlo, měla jsem známou a ta si tím prošla 3x, vůbec si to nedokážu představit. Tak to máme podobně, já jsem i normálně na jídlo hodně náročná a když mám na něco chuť, nebo hlad, tak to chci hned a jsem bez jídla strašně protivná :D

      Vymazat
  8. Jsem ráda, že podruhé vyšlo všechno v pořádku. :) Můj jediný problém v těhotenství bylo po vzbuzení připravovat svačinu do práce, ale třeba za hodinu od vstávání touž bylo v klidu. Vždycky večer jsem musela předpřipravit, jinak žádné divné chutě, žádná nevolnost.😅

    OdpovědětVymazat
  9. Blahopřeju :) strach chápu, jestli něco bytostně nesnáším, je to přehnané očekávání rodiny a jejich ještě přehnanější reakce na všechno v mém životě. A samozřejmě strach ze ztráty také chápu, i když spíš přeneseně díky seriálům, jsem v tomhle ohledu docela pařez. Nikomu ztrátu nepřeju, bylo by fajn, kdyby si každá žena užila své vysněné dítě, ale já o něm nesním, spíš naopak je pro mě dítě noční můra, takže se do toho hůř vžívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás rodina naštěstí funguje suprově a nic podobného nezažíváme :)

      Vymazat
  10. Naprosto chápu, proč jsi s námi informaci nesdílela. Měla jsem obrovskou radost, když jsi nám novinku oznámila. Nevěděla jsem, že jsou testy, které zjistí (i když ne 100%) pohlaví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Oni na testu sice píšou 99%, ale když člověk zabrousí na diskuze, je jasné, že to je spíš pro srandu a jen tak 50 na 50 :D

      Vymazat
  11. Moc gratuluju a věřím, jak velký strach jsi musela mít. Také bych tak intimní a křehkou věc nesdílela. Přeji pohodové a krásné těhotenství <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, my už miminko máme na světě, sdílím to právě až teď, po porodu :)

      Vymazat
  12. Myslím, že tohle je každého osobní a křehké tajemství, které není nutností sdílet se všemi, stačí když o tom ví jen ti blízcí a rodina, víc není třeba. Sama jsem ten typ člověka, který by měl strašnou chuť se podělit, ale strach je v tomhle oproti mě větší, a tak bych si nechala tohle tajemství také jen pro sebe a sdílela ho jen opravdu s těmi nejbližšími 🙂. Důležité je, že vše na podruhé krásně vyšlo a vše dobře dopadlo 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla strašnou chuť to sdílet, ale ten strach byl větší, kdybych neměla předchozí špatnou zkušenost, tak bych to po prvním trimestru určitě sdílela, i jsem to měla při prvním těhotenství v plánu, takhle jsem to úplně přehodnotila :)

      Vymazat
  13. Krásné shrnutí, určitě sis první trimestr užila a umím si představit, jak už se na miminko těšíte. :)) A chápu, že nechceš sdílet vše, to je naprosto přirozené. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Thess, to se krásně čte. Vždycky si říkám, že tam nahoře aspoň máme dušičku, co bude dávat pozor na sourozence. :)

    Náš příběh začal podobně, o první miminko jsme loni ve 3. měsíci přišli, teď budu začínat 5. měsíc s druhým těhotenstvím a strach je na jednu stranu po té první zkušenosti obrovský, ale člověk se tím nesmí nechat moc vyplašit - věřím, že příroda ví, co dělá. Podobné pozitivní příběhy každopádně čtu moc ráda, celkově to sdílení moc pomáhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, andílek, já miminku už od začátku říkala skřítku a i teď s ním tak mluvím :) Přeji hodně štěstí, určitě to podruhé dopadne skvěle :)

      Vymazat
    2. Moc děkuji! Mám z toho teď mnohem lepší pocit, tak věřím, že už to bude dobré. :)

      Vymazat
    3. Taky jsem u tohohle těhotenství měla mnohem lepší pocit, držím moc palce :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥