sobota 1. dubna 2023

Střípky BŘEZEN 2023

Ahojky :)


jak se vám líbil březen? Já musím říct, že mě moc, i když je škoda, že nebylo víc slunečných dní, ale jsem ráda alespoň za těch pár, které už byly opravdu jarní :)
Od začátku roku jsem měla pocit, že se toho moc neděje, takový pomalý rozjezd, ale březen už byl na zážitky zase o něco lepší - i když ne všechny byly příjemné, například v článku Nazuby.cz jsem psala o tom, že jsem teď měla se zuby, konkrétně s jedním z nich, potíže a tohle je fotka ze dne, kdy jsem právě u zubaře byla - užila jsem si to hned první březnový den. 
Výhoda je, že zubaře mám v místě, odkud pocházím, takže jeho návštěvu vždy spojím i s návštěvou doma, u rodičů, tentokrát to tedy byla trochu bolavá návštěva, ale Lucy a její tulení určitě pomohlo :)


Jedny z nejlepších croissantů ve městě pečou v pekárně Croûte, mají široký výběr, ale chce to tam jít dopoledne, odpoledne je dost (nebo úplně) rozebráno. 
Já šla 2.3. na pedikúru a pekárna je jen kousek vedle, tak jsem to zkusila a pár zbytků jsem tam ještě našla - vybrala jsem tyhle se slaným karamelem a bylo to nebe v hubě. A ne, nesnědla jsem oba, druhý byl pro manžela (ale bych schopná mu ho snít, kdyby nebyl doma, to ne že ne 😂).


Daisynka a její válendo


Balíčková královna ♔ - ale upřímně musím říct, že mám ráda, když balíčky dorazí víceméně najednou a nemusím pro ně běhat někam co chvíli 😁


Poprvé jsem vyrazili do restaurace, která je jen pár kroků od nás a super :)


MDŽ ❤


S kamarádkou K. venku, tentokrát ve Frenchie na náměstí, tam jsme byly poprvé (tedy, kafe sebou už jsem si tam dávala, ale poprvé jsme si tam šly sednout) a bylo to stejně super jako v Sadech :)


Po dlouhé době bubble tea - víte, že jsem tam kdysi dávno, ve svých studentských letech, brigádně pracovala? Jo, to byly časy :)


Koupila jsem si nové boty, ale holky nejvíc zaujala taška a skoro jsem jim jí nemohla sebrat 😆




Miluju řízení a svojí novou broučínku. I když... už je se mnou přes rok, tak už tak úplně nová není, ale mě to stejně přijde jako chvilička ❤


Goldinka - nejlepší místo je tahle "houpačka" na škrabadle


První letošní DEPO Street Food Market - ten jsem si rozhodně nemohla nechat ujít a bylo to jako vždy super, jen je škoda, že nejsme nafukovací (a peněženka taky), zkusila bych toho daleko víc 😆
Navíc krásně vyšlo počasí a se sluníčkem to bylo ještě lepší ☀




Rozhodně nejlepší jídlo dne - bageta ze Zapejkárny, byla tak výborná, že jsme si jí dali hned 2x. 
Zapejkárna jinak sídlí v Oseku u Hořovic, což je docela blízko, asi se tam brzy vypravím 😋





V pondělí 20.3. jsme vyrazili za trochou kultury a načerpat nějaké nové znalosti o našem městě - vydali jsme totiž na prohlídku Velkého divadla - tedy divadla J.K.Tyla.
Bylo báječné moct se podívat do prostor, kam se normálně člověk nedostane, i když se tam nemohlo fotit, takže mám jen pár fotek z veřejných míst, ale i ty jsou krásné. 
Navíc jsme se dozvěděli spoustu informací - jak ze zákulisí, tak z historie, například to, že divadlo bylo vystavěno opravdu rychle - v roce 1899 bylo vydáno povolení ke stavbě a už v roce 1902 se divadlo otevíralo. Také se nějak stalo, že v Plzni často ukončujeme nebo zahajujeme činnost divadel hrami od Bedřicha Smetany, ve Velkém divadle se například jako první hra hrála Libuše. 






V úterý 21.3. jsme se pro změnu rozhodli protáhnout nohy a vyrazili jsme na rotundu sv. Petra a Pavla ve Starém Plzenci. Jedná se o nejstarší celistvě dochovanou církevní památku u nás a pochází pravděpodobně z 2. poloviny 10. století. Otevřená je od května do září, vždy první sobotu v měsíci, takže dovnitř jsme se nepodívali, ale pokochali jsme se alespoň z venku a výhled do okolí byl také parádní. 
Cesta nahoru je poměrně krátká, ale do dost příkrého kopce, stojí ale rozhodně za to :)




V dálce je vidět hrad Radyně :)



Jsou to lásky ❤


Ve čtvrtek jsem byla s kamarádkou K. na wokshopu, o kterém jsem psala samostatný článek :) Před začátkem workshopu jsme se ale ještě musely posilnit a vyrazily jsme do Kafe Smetanka, které je jen kousek od ateliéru, kde workshop probíhal. Je to super kavárna a najdete jí i v Gastomapě Lukáše Hejlíka. Já jsem jí poprvé navštívila, když jsem tam měla schůzku právě s jednou z holek, co vlastní ateliér - měly jsme tam schůzku ohledně svatebních květin, ani se mi nechce věřit, že už to budou dva roky ❤



V pátek 24.3. jsem jela k našim, kde jsem si vyzvedla neteře, které jsem měla na víkend :)
Večer jsme si pak všichni zašli na výbornou véču do Delishe 😋


Kafíčko v upršeném dni musí být 


A jelikož v sobotu stále pršelo, zajeli jsme si do muzea v Rokycanech, kde jsem byla poprvé a musím říct, že je to tam moc hezké a stojí za návštěvu :) Já se nejvíc zadrhla u zkamenělin apod., to miluju. 






Počasí se potom trochu umoudřilo a tak jsme se z muzea vydali na Mariinu skálu, která leží nedalo obce Milínov tady na Plzeňsku - to aby nedošlo k omylu, protože nemyslím vyhlídku s podobným jménem v Českém Švýcarsku, tak daleko jsme jen na otočku vážně nejeli :D





S manželem jsme museli pro něco do lékárny v OC a když už jsme v tom obchoďáku byli, zašli jsme si na kafe - já si dala charitativní s kuřetem 🐥 😀


Golda si vlezla do prázdného boxu na brambory - že by chtěla být bramborou? 😂🥔


Kelišky 👀


28.3. jsme měli ve škole Velikonoční jarmark a koupily jsme si na něj tahle stylová trička 🐰
Určitě ho využiju i na Velikonoce, je hrozně roztomilé :)


A v Albertu jsem objevila tahle linecká kolečka a neodolala jsem :)


29.3. jsem byla na komentované prohlídce Velké synagogy. Plánuji samostatný článek, takže sem víc fotek dávat nebudu :)


Po prohlídce jsme s kamarádkou zašly do oblíbeného Waltera na kafe a čaj (já jsem ta kávová, ona čajová) ☕


Poslední dva březnové dny nic moc, samý déšť a bouřka, 31.3. přišly dokonce i kroupy, takže jsme byli doma, váleli se na gauči a koukali na filmy :)



Co váš březen? 
Mějte se krásně a budu se těšit u dalšího článku :)

36 komentářů:

  1. Ty tvoje kočičky jsou úžasné :) Jinak slaný karamel miluju! Tak to bych teda ráda zkusila... Jinak moc ti to sluší a tričko je roztomilé :)) Březen utekl neskutečně rychle! Ale byl fajn.. :) Těším se na duben!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Holky kompliment určitě taky potěší :) Snad bude duben stejně super a kdyby bylo i lepší počasí, bylo by to dokonalé :)

      Vymazat
  2. s tím jídlem jsi mi udělala úplně chutě :D nevím, co dřív bych si dala :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký březen jsi měla. Máš krásné kočičky, moje kočička měla také nejraději tašky a krabice. Botky jsou pěkné, také si chci pořídit nové bílé, ale chtěla bych takové ty mohutné kecky. Kafe Smetanka mě velice zaujala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) naše taky, krabice, tašky a pak jsou každá jiná, Golda ráda spí na škrabadlech, využívá pelíšky, Daisy se ráda přitulená u nás :D

      Vymazat
  4. Podle článku jsi měla prima březen. Já mám pocit, že čas neskutečně utíká - ani se neohlédnu a měsíc je pryč a já toho stihla půlku, co jsem plánovala ...
    U nás byl z března nejzajímavější prodloužený víkend v Kutné Hoře. A jinak mám svůj březen v kostce už taky na blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě poslední měsíce spíš vlečou a dokud byla zima a nebylo takových akcí třeba, tak mi to vadilo, protože jsem se nudila, ale teď tomu přicházím na chuť a říkám si, že je to vlastně super, že to víc prožívám a vnímám, víc se toho děje, ale i tak mi čas plyne pomalu a užívám si i pak ty volné dny nic nedělání :)

      Vymazat
  5. Měla jsi březen pestrý, tak jen tak dál i v dubnu)))) Já s ním byla také spokojena-byl ve znamení lyžování a cestování. I na kulturu a plesání došlo))) Přeji hezkou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké shrnutí :) kočičky jsou boží <3 v Plzni budu na konci měsíce a se spolužačkami budeme provádět po městě :D v synagoze jsem také byla, moc se mi tam líbilo. Těším se na článek!

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkný březen jsi měla. :) Ty kočičky jsou krásné. Přijde mi to, nebo poslední dobou ty měsíce tak strašně rychle utíkají?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Mně právě neutíkají, ale co je co podnikat, tak mi to nevadí a užívám si, že mi čas plyne pomalu :)

      Vymazat
  8. Teda, březen jsi měla opravdu nabitý. Ten food festival moc závidím! Také je rádi obrážíme, když je nějaký v okolí :) Už ale aby bylo teplo a mohlo se víc do přírody.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, taky ty v okolí vždy obrážíme, ale teda i všemožné jiné, manžel mi na to vždy říká, že taky musím být furt všude :D

      Vymazat
  9. Moc krásné střípky, jde vidět, že jste BŘEZEN měli opravdu pestrý! :) Moc se mi líbí ty tenisky a kocouři jsou naprosto boží!!! :) Jinak ten burger vypadá naprosto skvěle!

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, stihla jsi toho teda opravdu hodně :). Mňam, ty croissanty bych asi snědla oba a nevydržela bych je nechat manželovi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já bych taky nevydržela, ale on byl doma :D

      Vymazat
  11. Krásné střípky z měsíce března, stihla jsi toho opravdu hodně a ať je i duben plný pozitivních zážitků. :))

    OdpovědětVymazat
  12. Pestrý březen jsi měla :). Akorát balíčková královna je moje kolegyně, na tu fakt nikdo nemá :D.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc pěkné fotky, snad budeš mít takhle pěkný i duben :)

    OdpovědětVymazat
  14. Mám pocit, že teď je nějaká doba, kdy všichni chodí hromadně k zubaři :-D. Začínám se bát toho svého...
    Jinak pěkné střípky z března, koukám spousta dobrého jídla a už i pár výletů. Hlavně aby počasí přálo a bylo výletů více.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se taky bojím, problémy evidentně nekončí :D

      Vymazat
  15. To je zase jedna dobrota za druhou, až se mi sbíhají sliny. Jinak mě moc zaujala prohlídka divadla. Byla jsem takhle kdysi na prohlídce Národního divadla v Praze a pecka, hodně se mi líbilo podívat se do zázemí, co běžně nebývá přístupné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky, už jsem kdysi byla na prohlídce Nového divadla v Plzni, což je tady u nás jedno z nejmodernějších, co se techniky a tak týče a pak jsem byla i v zákulisí Stavovského divadla a to byla taky pecka, tyhle prohlídky mě hodně baví :)

      Vymazat
  16. Z tvého článku dostávám chutě, jedno výpadá líp než druhé! A samozřejmě to krásně doplníují fotky kočíčí roztomilosti, takové články já můžu po desítkách :DDD
    Moc pěkně vypadá i prohlídka divadla, to bych určitě šla :D My teď byli nedávno na výletě v Plzni a důvody byly dva - zaprvě jsme chtěli omrknout Zápaadočeské muzeum (což je skvost nejen architektonický, moc se nám tam líbilo), ale i bistro, co si tam otevřela kamarádka kamarádky a spoluvlastnicí je jedna holčina, co se účastnila Masterchefa, tak jsme byli velice zvědaví. Chtěli jsme stihnout i syngogu (takže za článek budu moc ráda, i když ji máme naplánovanou na příště), ale v muzeu jsme nakonec pobyli déle než jsme čekali (fakt nás to nadchlo a hodně pozitivně překvapilo :D). A bistro můžu doporučit jako obsah pro příští články - mají tam ten nejlepší dezert na světa (a to já nejsem dezertová xD) a luxusní musaku a předkrmy! Takže tip, kam zajít :D (jmenuje se to Prostě bistro)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, naše muzeum mám taky moc ráda, i když se přiznám, že bych byla ráda za častější výstavy, většinu muzeí už mám tady u nás prošlou a než je vždy něco nového, je to doba, třeba expozice archeologie a historie už jsem viděla asi tak 10x - často tam chodíme i se školou :D

      Vymazat
  17. Měla jsi pestrý a krásný březen, Terezko. 🙂 Doufám, že zub už nebolí - taky jsem si s nimi jeden čas užila tak nepříjemné dny a noci, že se teď bojím kdykoli jdu k zubaři.
    Balíčky k nám chodí poslední dobou tak často, že kurýr se už musí smát, když slyší, že pojede k nám. Zrovna včera nám přišly dva - jeden byl plný knih.
    Moc ráda jsem se zase podívala na tvoje kočičí princezny. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, zuby pořád zlobí, ale naštěstí už nebolí :D

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥