pondělí 17. března 2014

Watsonovi - Jane Austenová

Čirou náhodou se mi do ruky dostal tento román a rovnou se přiznám, od Jane Austenové jsem ještě nikdy nic nečetla, ale když jsem měla tu možnost, tak jsem knihou nepohrdla. 
Nejprve jsem se trochu sžívala se stylem psaní, ale nakonec jsem s tím poprala a kniha se mi velmi líbila, je škoda, že jí nedokončila sama Austenová, ale i tak byl konec dle mého skvěle dopsaný (od L. Oultonové), skoro bych ani nepoznala, že knihu vlastně psaly dvě různé ženy. 

Kniha vypráví příběh Emmy Watsonové, jež se právě vrací do svého rodného hnízda, vyrůstala totiž u své tety, ale v devatenácti se musela vrátit. V okolí to vzbudí rozruch, lidé se s ní chtějí setkávat, poznat jí atd. a není se čemu divit, Emma je krásná, inteligentní dívka. Watsonovi nejsou moc bohatou rodinou, ale těší se velkému zájmu, obzvláště po příjezdu Emmy a jejího pobytu na plese, který pořádali známí rodiny Watsonových. Emma také nemá nouze o nápadníky, uchází se o ní proutník Musgrave, mladý Howard (pastor) a dokonce i lord Osborne, ovšem její otec po čase zemře a sestry se o sebe musejí postarat samy, Emmy se ujme její bratr s manželkou, z čehož ovšem Emma není příliš nadšená, neboť se jí její snacha moc nezamlouvá, jedinou radost jí dělá neteř. Snacha se jí snaží vdát, ale Emma je netečná, což mezi nimi dělá rozbroje, vše dospěje k tomu, že Emmu pořádá o ruku dokonce sám lord Osborne, ale Emma miluje pana Howarda a tak odmítne, to se její snaše ani bratrovi nelíbí a tak se Emma sbalí a odjede za svým druhým bratrem. Nakonec se vše v dobré obrátí, setká se s panem Howardem, který jí také miluje a nakonec jí požádá o ruku, i osud byl k jejím sestrám štědrý a vše vlastně končí šťastně :) 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥