sobota 4. dubna 2015

Knižní výzva VI.

Ahojky!
Dlouho jsem tu nebyla s knižní výzvou a protože jsem včera dočetla jednu novou, konečně, knihu, mohu si jí opět dát na seznam :) Ne že bych v té době, co mezitím utekla, nečetla, četla jsem jak divá - knihy do školy a pak jsem si také přečetla celou sérii Sukuby, tu už jsem ale četla po třetí (neměla jsem co číst, a když nemám co nového číst, čtu to co už jsem četla) a do výzvy dávám pouze (pro mě) nové knihy :)
Kniha, o které teď mluvím, je opravdu zajímavá, je čtivá i když je psaná "jednodušší" (nevím jak jinak to vyjádřit) formou, tato forma k ní ale sedí a nijak tím knihu neshazuje, právě naopak, dle mého tím víc ukazuje a dodává šťávu tomu, o čem ta kniha je. Klidně se přiznám, že jsem na konci uronila i pár slz, mám ráda silné příběhy, které si někdo skutečně prožil, a to co prožila autorka bylo opravdu děsivé. Khunu napsala Leah Chishugi a jmenuje se Dlouhá cesta z ráje. Přežila jsem rwandskou genocidu. 
Věci, které se děli mezi Hutuy a Tutsiji, jsem znala z antropologie, kde jsme se o tom bavili, kniha mi ale víc ukázala, jaké to muselo být. Pokud by někdo nevěděl, Hutuové a Tutsijové jsou dvě etnika v Africe, která žijí mezi sebou, berou se mezi sebou, mají stejný jazyk i zvyky, liší se však vzhledem, nevraživost Hutuů (nevím zda i Tutsijů, to v knize není popisované) vede nakonec ke genocidě, k zběsilému vraždění všech Tutsijů, ale také umírněných Hutuů, radikálové převezmou moc a vypukne ... no něco opravdu strašlivého. Hrdinka knihy a autorka zároveň je právě Tutsijka a její kniha vypráví otřesný příběh, ale zároveň je to příběh, ze kterého by se měli všichni poučit.



1. Sladký život - Katie Price, 250 str.
2. Manželovo tajemství - Liane Moriarty, 389 str.
3. Inheritance - Christopher Paolini, 672 str.
4. Malá ručka - Susan Hill, 116 str.
5. Pokoj milenců - Steven Carroll, 269 str.
6. Dlouhá cesta z ráje. Přežila jsem rwandskou genocidu - Leah Chishugi, 342 str.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

2 komentáře:

  1. Já jsem za rok 2015 přečetla zatím asi 15 knížek a chystám se na co nejvíc povinný četby. No jo, maturita už je jenom za rok, tak toho chci načíst hodně, abych si mohla vybrat ty, co se mi budou líbit. Ale pořád u mě převažují oddechovější romány, no.. :D A dlouhou cestu z ráje už mám zamluvenou v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čtu také hafo věcí do školy, takže zatím jsem od Nového roku přečetla cca 30 knížek, ale výzvu beru spíš pro zábavu, takže tu jsou jen knížky co čtu "jen tak" ;)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥