pátek 24. října 2014

Annabelle - movie

Hned jak u nás přišel tento film do kin, musela jsem na něj jít. Byla jsem na něj "natěšená" už od té doby, kdy se uveřejnil trailer a poté datum premiéry. Proč jsem ho chtěla tak vidět? Protože jsem viděla V zajetí démonů (o tomto filmu jsem psala zde), kde se panenka Annabelle vyskytla na začátku a také proto, že jde o tzv. spin-off k filmu V zajetí démonů 2.

Annabelle režíroval John R. Leonetti - režíroval Osudový dotek 2, ale především byl kameramanem u spousty známých filmů, včetně filmu V zajetí démonů, také kameroval filmy jako Surfařka, Král škorpión, Insidious (1,2), Nikdy to nevzdávej atd.
Film byl zajímavý, ale lehce předvídatelný, až na některé části. Složitost, zápletka ale i celkové provedení se nedají srovnávat s V zajetí démonů, přesto jsem se při některých scénách opravdu bála.

Děj začíná v kostele, kde se poprvé setkáváme s hlavními protagonisty - Johnem a Miou. Jde o mladé manžele, kteří čekají děťátko, na konci mše se setkávají se svými sousedy, kterým utekla dcera a jedou s nimi domů. Vše se zdá v pořádku, bydlí v dobré, klidné čtvrti, kde se obyvatelé nemusejí ničeho bát. John se večer svými slovy Mii trochu dotkne, na usmířenou jí dá porcelánovou panenku v bílých šatičkách, kterou už dlouho sháněla, měla jí dostat až po porodu, ale John se rozhodne dát jí jí již teď.
V noci slyší Mia od sousedů hluk, John se tam jde podívat a přiběhne celý od krve s tím, že není jeho a Mia má zavolat záchranku, což skutečně učiní, ale v domě už není sama - pachatelé od sousedů se mezitím vplížili k nim a nejde o nikoho jiného než o ztracenou dceru sousedů - Annabelle a jejího přítele. Napadnou Miu, ale naštěstí se včas vrací John a brzy se objeví i policie, oba vrazi jsou zastřeleni, přičemž Annabelle drží právě novou Miinu panenku. Mia je odvezena do nemocnice, kde nějakou dobu zůstane. Po vyšetřování se zjistí, ale Annabelle se připojila k Satanské sektě.
Mia se vrací z nemocnice, v domě se ale začínají dít divné věci, když John odjede na služební cestu, věci vyvrcholí tak, že už to Mia déle nemůže snést a stěhují se pryč, do jiného domova.


- Tato část odhalí děj, takže kdo to ještě neviděl a chce být překvapený, neb to přeskočí :D
Ze začátku je vše v pořádku, ale divné věci se opět vracení a vše se stále stupňuje, Mia si myslí, že je pronásleduje duch Annabelle, začne si něco proto o těchto věcech hledat, při svém pátrání se spřátelí s Evelyn, ženou, která ztratila svou dceru při autonehodě a která jí začne pomáhat. Podle ní nejde o ducha, ten setrvává na určitém místě, myslí si, že sekta, ve které Annabelle byla, vyvolala něco daleko zlověstnějšího, horšího - démona. Démon se snaží dostat čistou duši - Leu; dceru Mii a přetrvává v panence, kterou Annabelle držela když zemřela. Panenky se nejde jen tak zbavit, i když se o to pokusí s pomocí kněze Pereze, který jí chce odvést do kostela, má ale "nehodu" a Annabelle se zase vrátí do bytu Mii a Johna. Miu démon pronásleduje, straší ... vše vyvrcholí ve chvíli, kdy Lea zmizí, všude se začnou objevovat nápisy "chci její duši" apod. Mia ale duši své dcery obětovat nechce, nabídne proto svoji, chystá se skočit (i s panenkou) z okna, v pravou chvíli přichází John, který jí stačí chytit a Evelyn. Mia se dožaduje toho, aby to mohla udělat, že musí dostat svou dceru zpátky, Evelyn chce skočit místo ní, řekne, že to byl její úděl, pomoc jim zachránit dceru a teď půjde za svou a skutečně i s panenkou skočí. Po dopadu z okna panenka zmizí. Mia, John a Lea jsou zachráněni a žijí dál spokojeným životem.
Na konci ještě vidíme scénu, kterak se panenka Annabelle dostane do rukou zdravotní sestřičky, která vystupuje na začátku filmu V zajetí démonů.
- Konec části, která odhaluje děj ;)

Do kina bych Vás na to asi neposlala, ale kdo se rád bojí a má rád takovéto filmy, ať se na to podívá, jen nesmí mít přehnané divácké národy a očekávat poněkud jednodušší film :)

Skutečná panenka Annabelle není porcelánová jako ve filmu, ale hadrová a je vystavena v Okultním muzeu manželů Warrenových, zamčená pod zámkem. Dvakrát za měsíc za ní přijde kněz, který jí požehná.
Tato panenka je prý schopna nevýslovného zla a není radno si s ní zahrávat - nebo hrát.
Upřímně, strašně ráda bych se do tohoto muzea někdy podívala a viděla jí na vlastní oči, zda vzbuzuje strach.
A ještě něco z panence z filmu - ta mi přišla strašidelná ještě předtím než byla "posedlá", přijde mi, že má takový psychopatický výraz, takovou mi někdo přinést tak zdrhnu rovnou, jak působí na Vás? :D

Skutečná panenka Annabelle
Panenka Annabelle z filmu


15 komentářů:

  1. Já se na horory vůbec nekoukám, nemám je ráda :D

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším, až si na to zajdu i já! :D Skvělý článek. :)
    www.my-citelife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. NO tak to není vůbec nic pro mě, jsem největší strašpytel :D
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  4. Tak na to kouknu, ale jedině s někým! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, já za celej svůj život viděla 3 horrory a to si stačilo:-D Nemám je ráda:-D ale hodně kámošů na tom bylo a všichni říkají že to bylo super:-)
    www.passengersmaniac.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se to taky líbilo, ale rozhodně už jsem viděla i lepší, dala bych tak 3 hvězdy, ale rozhodně jsem viděla i horší :D takovým těm hoodně špatným "hororům" už říkám spíš komedie - viz obrovskej žralok vyskočí na břeh a plazí se po pláži :D

      Vymazat
  6. Nééé, na to bych se koukat nemohla.. pak bych měla noční můry další měsíc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zjistila že když hned po tom nejdu spát, ale až za pár hodin, tak se mi to "neuloží" tak dobře a pak s tím nemám problém :D

      Vymazat
  7. Moc se mi nelíbí, když horor dopadne stylem "a všichni žili šťastně až do smrti".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já bych právě řekla že všichni ne, když se ta panenka dostává dál

      Vymazat
  8. Na tenhle film jsem chtěla jít s přítelem, ale bohužel nejsou finance:-/ tak moc mě to štve, ale zase počkám, než to bude ke stažení a pak nebudu váhat ani minutu a stahuju:-D sice se pak budu zase bát, ale budiž..přesně tenhle typ hororů mám hrozně ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky ráda tenhle typ, nebo spíš víc ještě takové jako bylo právě V zajetí démonů, tohle bylo občas přehnaně bafací :D

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥