středa 18. dubna 2018

Bratislava 🏰

Ahojky :)

Tak se po tak ne veselém článku pustíme do něčeho veselejšího a lepšího - konkrétně do výletu nebo mini dovolené v Bratislavě.
Moje kamarádka je v Bratislavě na měsíc na stáži a já se rozhodla za ní zajet a užít si tak prima víkend. Bohužel jsem mohla jet až v sobotu, takže to bylo tak na otočku, ale i tak to bylo krásné a stihly jsme toho opravdu hooodně. Navíc mám počasí přálo, dokonce až moc, bylo opravdu příšerné vedro :D
V sobotu jsem musela vstávat brzy ráno - už před pátou. Do Prahy jsem totiž jela autem, které jsem nechala na hlídaném parkovišti a pak jsem jela metrem na nádraží a odtamtud studentem. Sama jsem až do Bratislavy řídit nechtěla, takže jsem to vyřešila takhle a jsem ráda, cesta to totiž byla dlouhá :D

Co mě doteď mrzí je, že jsem na nádraží ztratila náramek - andělská křídla, která jsem měla v jednom adventním okénku

Ve vlaku jsem si hlavně četla - a při zpáteční cestě jsem si četla ještě víc - tak moc, že jsem knihu dočetla :D

Po příjezdu jsem jela hned na ubytování, které jsem měla přes airbnb, ale jenom jsem tam hodila věci a letěla jsem zpátky, protože jsme měly zarezervované místo v restauraci, byteček jsem si tak mohla vyfotit až na druhý den :D

Oběd jsme si daly v Gatto Matto a byl výborný. Upřímně musím říct, že jsem si dala předem záležet na tom, kam bych chtěla jít a vše se mi vyplatilo ;) Já si dala lasagne, kamarádka rizoto a obojí výborné. A navíc ten krásný interiér - ale o těch ještě uslyšíte dost a dost

Po obědě jsme se šly projít po historickém centru, památky nesmějí chybět a chlápek v kanále samozřejmě také ne

Po všem tom procházení - a že ho bylo, jsme zapluly do kavárny/cukrárny Mondieu. Těch je v okolí hned několik, ovšem tahle byla krásná jak zvenku, tak uvnitř a rozhodly jsme se proto pro ni ;)

Pak jsme si chtěly zajít do UFA, ale nakonec jsme došly jen k němu a vydaly jsme se na procházku okolo Dunaje

A ani Modrý kostel nemůže chybět

Nákupák taky ne, ale jsem na sebe hrdá, nic jsem si nekoupila, kromě piva na večer :D

Na večeři jsme šly do Be About a ještě že jsme měly rezervaci - lidé čekaly na baru, u vchodu, kde se dalo, na volný stůl a tyhle obří porce, to je normální, ne že bych si to k tomu naobjednala. Nachosky jsme dostaly hned po příchodu a většina burgerů se podává s hranolkami, cib.kroužky, salátem, zeleninou a dresingem (a ne, nedojedla jsem to)

Noční výhled z balkónu a naše popíjení piva. Kamarádka si dala slovenské, já zůstala věrná kozlu

Neděle - den druhý a naše ubytko, byt měl dva balkóny, což závidím, já nemám ani jeden :D

Následně jsme šly na snídani a minuly jsme opět zajímavá místa, například Prezidentský palác

Na snídani jsme zamířily do Urban House a tam byl ten interiér asi nejkrásnější a ty vejce, mňam

Po snídani jsme vyrazily na Slavín a já vám nedoporučuji tam lézt po tom, co jste se přecpali :D Je to do konce (jak jinak) a v jedné části do dost prudkého ... no myslela jsem si že se tam nedovalím, ale nakonec jsem to zdatně zvládla :D

A aby kopců nebylo málo, vzaly jsme to pak rovnou na hrad. Ty zahrady jsou nádherné, ale musím říct že ta všudypřítomná bílá s oslňujícím sluncem pro mě nebyla úplně dobrá kombinace na oči. Nedávno jsem měla zánět spojivek a oči mám ještě trochu citlivé

Při cestě z hradu můžete jít okolo Multium - kam jsem chtěla zajít a skoro bych na to zapomněla :D Tam to bylo vážně zajímavé, hlavně ty místnosti kam jste měli jít, stáli jste na menším kousku, okolo zrcadla a vypadalo to, že pod vámi je nekonečný prostor

Třeba tady, po koberci můžete jít, do stran ne a to je opravdu zvláštní pocit, když je mozek ošálený a vy máte pocit že okolo vás je propast

Byla výborná ;)

A suvenýry, co jiného :D

TROCHU INFA

Ubytování

Já bydlela zde. Byt byl cca 15-20 min. od centra autem nebo veřejnou dopravou
Cena pro dvě osoby s úklidem a prostě se vším všudy byla něco přes tisíc korun na noc

Doprava

Celodenní lístek stál 3,50 €, půlhodinový pak 0,90 €. Prví den, kdy jsem jela na ubytko, z něj, večer pak zase tam jsem si koupila celodenní, druhý den mi stačilo koupit si půlhodinový abych se z ubytování dostala do centra a tam už jsme chodily všude pěšky. Pokud byste se ale chtěli na hrad/Slavín zase svést, je nejlepší celodenní, který pak vyjde lépe než si kupovat v menších časových intervalech

Jídlo

Gatto Matto - ceny přijatelné, za lasagne jsem platila 9€
Mondieu - ceny maličko vyšší, ale stále docela dobré na to, že jste v zemi kde se platí eurem a tím pádem se ty ceny liší od našich. Čokolád mě vyšla cca na 4,50€
Be About - burger stál něco přes 8€ a to je za to všechno, co k tomu máte, skvělá cena a jídlo bylo velmi dobré
Urban House - opět trochu vyšší ceny, na vejce benedikt jsem dala něco okolo 9€, můžete si ale dát single (já měla double) a to pak vyjde na něco přes 4€. Cappucino stálo 2,90€
Zmrzlina - kopeček za 1,50€ a za tyhle sladké kornouty je příplatek 0,50€, ale můžete si dát obyč kornout, nebo byl na výběr i vegan kornout

Multium

Celkem 6 místností, cena za dospělého 5€

1. V BA som bola dokopy raz, čo je veľmi zaujímavé, pretože bývam na Slovensku a akosi sa tomu vyhýbam, neviem prečo. :D

Rebelliouslily

1. Tak to se divím, já mít více času tak toho projdu, vyzkouším daleko více, moc se mi tam líbilo :D Sice se mi naše Plzeň líbí nejvíc, ale to bude tím že to je srdeční záležitost :D

2. Bratislavu jsem navštívila v létě jen na skok se sestrou. Bylo neúprosné vedro, takže jsem pořád dbala na to, abychom pořádně pily. Bylo to v rámci dovolené s rodiči, ale den předtím jsme byly ve Vídni, kde moje mamka málem zkolabovala, takže jsme se se ségrou vydaly poznávat Bratislavu samy. Moc hezké město, ale přišlo mi velmi malebné. :-)

1. Teď tedy také bylo děsné vedro, letní teploty, já jsem zimní člověk a byla bych radši kdyby bylo chladněji, ale i tak jsem si to užila, jak píšeš, je to hezké město

3. Krásné fotky! .) Já v Bratislavě byla minulý rok celkem hodněkrát :D, ale prošli jsme jen pár míst a jinak to bylo vždy na otočku, ale na co jsme nezapomněli, tak ochutnat halušky, který jsem si zamilovala <3

Shard of Dreams

1. Já halušky neměla, ale vynechala jsem je schválně, nemám je ráda :D

4. Já v Bratislavě ještě nebyla, ale určitě to mám v plánu:). Jinak moc krásné fotky!
    Windy pink style

5. Ta přehlídka cen se docela hodí :D DO Bratislavy se sice nechstám, ale jednou... kdo ví :)

1. Taky jsem se nechystala, kdyby kamarádka nejela na stáž asi by mě jen tak nenapadalo se tam podívat, ale teď jsem ráda, bylo tam krásně :)

6. Tak to byla parádní dámská jízda! Spousta krásných fotek, spousta výborného jídla a skvělých zážitků. Líbí se mi, že jsi na konci napsala i ceny těch jídel, to mě zajímalo, zvlášť ta vejce, na ty se mi úplně sbíhají sliny. :-) Moc hezká prohlídka Bratislavy, ač jsem ji osobně nikdy nenavštívila. :-)

1. Díky :) Já než jsem jela jsem hledala články kde bych něco takového našla, moc jich nebylo a myslím, že je to vždy prima když to někdo shrne, pokud se také někdo chystá :D

7. A přesně jsem si říkala, kolikpak tě to asi všechno stálo :D Moc děkuju, že jsi to takhle na konci sepsala! Toho burgru byla teda pořádná porce za tu cenu :) A ten chlapík v kanále mě moc pobavil, ani jsem netušila, že něco takového v Bratislavě je :)

WantBeFitM

1. Není zač, říkala jsem i že by to mohlo někoho zajímat :) Ano, burger byl pořádný a ještě to všechno co k němu v té ceně dávají, to sem u nás zatím neviděla :D Nejvíc sem zažila hranolky a salát :D
      Tam jsou sochy skoro na každém kroku :D

8. Krásne fotky. Vidno, že si si Bratislavu poriadne užila! :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

9. Krásné fotky a článek :) Tyhle cestovací články mám ráda a do Bratislavy bych se také ráda jednou podívala :)

1. Děkuju :) Cestovatelské články spolu s random články (apod.) jsou moje nej ;)

10. naozaj ste si to museli užiť :) poriadne ste si dopriali a všetky tie kaviarne a reštaurácie vyzerajú perfektne!