sobota 20. července 2024

Od umění k Potterovi

 Ahojky :)


s kamarádkou jsme si 13.7. udělaly super výlet do Prahy, o který se s vámi chci podělit. Pokud máte rádi umění nebo Harryho Pottera, tak by se vám mohl líbit :) 
Ve Valdštějnské jízdárně probíhá výstava Od Michelangela po Callora. Umění grafiky manýrismu. Na výstavě jsou k vidění sbírky z Musée du Louvre, především ze vzácné kolekce, kterou muzeu věnoval Edmond de Rothschild a některá z těchto děl nebyla nikdy zveřejněna. Největším lákadlem je kresba Michelangela Buonarrotiho. Já mám umění moc ráda, takže jsem samozřejmě hned zatoužila tuhle výstavu vidět, kamarádka K. byla pro a tak jsme vyrazily. 
K vidění ale bylo vidět i mnoho jiných obrazů, soch, i šperků. Manýrismus se zrodil v Itálii, vyznačuje se elegancí, fantazií a zálibou v symbolech a skrytých významech, mezi umělce patří právě Michelangelo, Raffael, Callot a další.




Samotná jízdárna je krásný prostor, který stojí za to navštívit. 









Michelangelo ❤



No a aby byl ten výlet úplně parádní, rozhodly jsme se navštívit kavárnu v HP stylu - CukrCafé Blackulus. 
Kdo miluje Harryho Pottera, tak bude určitě nadšený, je to prostě bomba - od kouřících nápojů, přes zákusky po prostředí. 


Každé místo má své jméno - my měly knihovnu, pokud necháte kartičku jménem místa nahoru, tak dostane svojí objednávku a tím to končí, pokud jí necháte otočenou nahoru (jako my) relikviemi nahoru, tak budete hrát hru - zkouška ze znalostí HP. 







Ze znalostí jsme věděly všechno, tak jsme dostaly kouřící kotlík jako bonus. 
Taky jsme ochutnávaly Bertíkovy fazolky - já měla trávu a kamarádka černý pepř.
Byla to prostě kouzelná návštěva a já jí můžu jenom doporučit :)




Moc děkuji za přečtení a budu se těšit příště :) 

30 komentářů:

  1. Hezký výlet. Výstavu mám po cestě z práce (chodím přes Valdštejnskou zahradu) a pořád to odkládám, že je dost času. Takže doufám, že nedopadnu jako minule, kdy jsem měla dost času tak dlouhou, až bylo po výstavě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano, jak to má člověk blízko, tak má furt pocit, že je času dost a pak je pozdě, to se mi stává tady u nás :D

      Vymazat
  2. Krásná výstava v krásných prostorách. A kavárna taky působí útulně, obzvlášť pro fandy. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Byla jsem v Potterovské kavárně v Praze a bylo to fajn, ale čekala jsem od toho asi víc. Teď otevřeli novou v Ostravě, tak se tam chystám, určitě tam musím jít!! :)) A ta výstava vypadá moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký výlet a milovníci HP musí být z kavárny nadšení 😊

    OdpovědětVymazat
  5. O takové kavárně slyším poprvé.....to by bylo něco pro naší Lolu. Ta HP naprosto hltá)))) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  6. Tu kavárnu znám, taky miluju HP :D je to tam super :)

    OdpovědětVymazat
  7. o kavárně jsem už slyšela a viděla nějaké fotky, ale také jsem četla negativní recenze :) jsem ráda, že sis návštěvu užila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si většinou dělám názor sama, něco jiného je, pokud je 100+ hodnocení a 90% negativní, ale pokud je to 50/50 a nebo převládají pozitivní a je pár negativních, tak si jdu vždy udělat názor sama, protože 100 lidí, sto chutí a nikdy se člověk nezavděčí všem a vím, jak lidé umějí být záštiplní a jelikož kavárna má víc jak 600 hodnocení a 4,7 hvězdičky, tak mi to přijde jako super skóre.

      Vymazat
  8. To je krásný! Věřím, že hlavně děti z toho musejí mít velký zážitek. 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No spíš starší děti, věk uvádějí od 6 let, ale doporučený je spíš od 10 let, spíš mi přijde, že to je zaměřené na dospělé fanoušky :)

      Vymazat
  9. Pro milovníky HP ideální a dokonalé :).

    OdpovědětVymazat
  10. Thess, vypadá hodně dobře, krásná instalace. Kavárna vypadá skvěle, milovníci HP musí být v sedmém nebi :o)
    Přeji hezké letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za inspiraci, do té kavárny musím jet :-D

    OdpovědětVymazat
  12. To musel být úžasný výlet :) Já bych šla teda jen do kavárny, umění mě zase tolik nebere :D O této kavárně jsem už slyšela a vypadá fakt kouzelně, doslova :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Výstava vypadá velmi dobře, kdybych měla cestu kolem, určitě se tam ráda zastavím :D V potterovské kavárně jsme byli ku příležitosti rozlučky se svobodou a jaká škoda, že jsme nevěděly o možností kvízu (třeba to ta pražská nemá, kdo ví..) Ale tehdy jsem konečně pochopila humbuk kolem Máslového ležáku - měla jsem ho předtím jednou v lahvi a to bylo nic moc :/ Ale v kavárně chutnal docela obstojně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My byly v Praze, takže tahle konkrétní pražská to má, jestli jich je po Praze víc, to netuším. Já měla máslový ležák v Londýně ve studiích a docela ušel.

      Vymazat
  14. To musel být parádní výlet :) Velmi ráda vzpomínám na výstavu největších holandských umělců v Haagu <3 Jééé, tuhle kavárnu jsme navštívily s kamarádkou při rozlučce se svobodou :D (jo, přesně, jak píše Tvořilka :D)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥