středa 17. prosince 2014

Red velvet cake - aneb jak jsem pekla svůj první dort

S přítelem jsme měli 6 výročí a já se rozhodla mu upéct dort - výsledek můžete vidět v článku "Random listopad"  Rozhodla jsem se pro red velvet, protože ho všichni chválí a říkají jak je super (i ten náš trochu upravený), koupila jsem si všechny suroviny a šla jsem na to. Přítelovi strašně chutnal, mě bohužel tak nějak normálně - asi jsem od toho čekala moc. Nejdůležitější ale je, že dal jíst :D
Průběh pečení a recept jaký jsem měla najdete níže:


Ingredience:
  • 250 g mouky (já si dala do hrníčku 3/4 hladké mouky a dosypala jsem to kukuřičným škrobem, myslím že jsem měla cca 2 hrníčky abych měla 250 g a několikrát jsem to prosila)
  • 2 lžíce kakaa
  • špetka soli
  • 110 g másla
  • 150 g cukru (moučka - také nejlépe prosít)
  • vanilkový cukr
  • 2 vejce
  • lžička vanilkové esence
  • 240 ml podmáslí/kefíru
  • červené barvivo 
  • lžička vinného octa (bílého)
  • lžička jedlé sody
  • máslo na vymazání
Ingredience
Postup:
  • Připravila jsem si 4 nádoby - dvě mísy, jednu odměrkovou a malou mističku
  • Nejprve si předehřejeme troubu na 175° C a připravíme si formu, já dolů dala pečící papír a vymazala máslem
Forma na dost
  • 1 MÍSA: smícháme moučkový a vanilkový cukr, vyšleháme s máslem do pěny, po jednom přidáme vejce a nakonec přimícháme vanilkovou esenci
Smíchávám cukry
Máslová směs
  •  2 MÍSA: ve druhé míse smícháme mouku s kakaem a solí
Mouka s kukuřičným škrobem
Mouka, kakao, sůl
  •  3 ODMĚRKOVÁ NÁDOBA: v ní smícháme barvivo s podmáslím/kefírem
  • Poté do máslové směsi přidávejte postupně moukovou (2 mísa) a červenou (3 nádoba) směs
  • 4 MISTIČKA: teď to bude rychlé (proto má být forma a trouba připravená předem). V mističce smíchejte vinný ocet a sodu, rychle promíchejte, přidejte ke směsi, opět rychle promíchat a směs vylít do formy a hned dát péct.
Máslová směs smíchaná s moukovou a červenou směsí
  •  Dort jsem pekla asi 45 minut (upečení jsem zkoušela špejlí), po upečení jsem korpus nechala ještě chvíli ve formě vychladnout, po vychladnutí jsem korpus zabalila do fólie a dala ho na hodinku do mrazáku. Po vyndání z mrazáku jsem nechala dort povolit a až pak jsem ho nakrájela. Na dosr jsem použila jednoduchý krém, který je popsán níže
Dort po rozkrojení
Ingredience na krém a dokončení dortu:
  • na krém jsem použila 250 ml smetany, 205 g mascarpone, moučkový cukr a vanilkovou esenci
  • na dokončení jsem použila kupovaný fondán a lentilky
Ingredience
Postup:
  • vyšlehala jsem smetanu s cukrem (toho bylo jen malinko, podle chuti), přimíchala jsem mascarpone a zakápla kapkou esence
  • touhle směsí jsem spojila a namazala dort
Krém
  •  fondán jsem vyválela a uhladila na dortu, který jsem nakonec ještě dozdobila lentikama ♥
Hotovo

8 komentářů:

  1. ♥♥ jůůů..vypadá hrozně fajně. Hned bych si kousek dala :D Aneb já a dorty/sladkosti - to je snad never ending story :D
    ...//Big Christmas Giveaway - Instantní krása//...

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, musel být výborný :) já bych si taky hned dala :D
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý byl, to musím uznat, jen já asi měla po tom všem co jsem četla přehnané nároky :D

      Vymazat
  3. Vypadá skvěle, dala bych si :)

    http://day-life-with-me.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky :) také peču dorty ale red velvet jsem ještě nezkusila, ten tvůj vypadá božsky !!! Určo někdy vyzkouším :) ... kdyžtak nakoukni ke mě na blog ,teprve začínám :) http://xxxbrunettelovely.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥