středa 16. srpna 2017

Kuřecí maso s bramborovo - dýňovým pyré + dýňová polévka

Ahojky :)


Dnes tu mám jeden recept, no spíš vlastně dva :D měla jsem víc dýně, tak jsem udělala ještě dýňovou polévku ;)
První recept - tedy ten co byl u mě hlavní :D je na kuřecí maso na rozmarýnu s bramborovo - dýňovým pyré. Není to na žádnou gramáž, dělala jsem to od oka - abych měla na oběd popřípadě i večeři (nebo oběd na další den), takže ingredience dejte podle toho na kolik procí to chcete. Mě to nakonec vyšlo na dvě porce.

Kuřecí maso na rozmarýnu s bramborovo - dýňovým pyré

Ingredience:
Kuřecí maso:
  • kuřecí prsa
  • rozmarýn
  • bylinkové máslo
  • červená paprika
  • chilli kousky
  • sůl, pepř
Bramborovo - dýňové pyré:
  • dýně (já měla 1 střední hokaido)
  • brambory (měla jsem asi 4 menší a 1 větší)
  • trošičku smetany
  • máslo
  • muškátový oříšek
  • tymián
  • sůl, pepř

Postup:
  • do hrnce dáme rozpustit máslo (lze dát i trošičku oliv.oleje), na to dáme dýni a brambory, zamícháme a zalijeme vodou


  • přikryjeme pokličkou a necháme vařit
  • zatímco se dýně a brambory vaří, připravíme si maso
  • maso si lehce naklepeme, osolíme, opepříme, posypeme rozmarýnem, paprikou, dáme trošičku bylinkového másla a malinko chilli kousků
  • maso zabalíme do alobalu a dáme dělat - do vody v hrnci, do pekáčku nebo normálně osmažte, prostě jak to máte rádi. Když je maso udělané, vyndáme ho
  • když jsou brambory a dýně uvařené scedíme vodu - já si v téhle chvíli odebrala větší část dýně s trochou brambor a na pyré si nechala více brambor a méně dýně

  • brambory s dýní jsem posypala tymiánem, muškátovým oříškem, posolila, přidala smetanu a trošku pepře a rozmixovala tyčovým mixérem





A to je vše, dobrou chuť :)

Dýňová polévka

Ingredience:
  • dýně a troška brambor (já měla ty už uvařené z předchozího receptu)
  • mrkev
  • cibule
  • tymián
  • zeleninový vývar - já měla bujón od Alnatury 
  • oliv. olej + máslo
  • citronová šťáva
  • smetana
  • sůl, pepř

Postup:
  • rozehřejeme máslo s trošičkou oleje, na to dáme osmahnout mrkev a cibulku - jelikož jsem měla dýni a brambory uvařené, tak to bylo všechno, pokud je ještě uvařené nemáte tak je samozřejmě dáte do hrnce taky

  • vymačkáme na to trošku citronu , osolíme a přidáme bujón - zalijeme vodou a přidáme tymián




  • přikryjeme pokličkou a necháme vařit do změknutí
  • po uvaření mrkve jsem přidala dýni a brambory aby se trochu prohřáli, jinak bych samozřejmě čekala až by byla i dýně měkká 
  • odstavila jsem a vše jsem rozmixovala

  • přidala jsem trošku smetany, pepř a nakonec taky muškátový oříšek (ten v receptu nebyl, já to jen chtěla něčím dochutit)
  • dochutíme podle potřeby - sůl, citr.šťáva ... a můžeme podávat :)


4 komentáře:

  1. Jé a co takhle natočit video jak vaříš? :) dýni mám ráda a připomíná mi podzim. Babi ji zavařuje a chutná to jako ananas :D no..kdybys měla zbytky od oběda, tak na mě mysli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak točit mě upřímně ještě nenapadlo, asi hlavně proto že furt někam běhám a dělám při tom všelijaké blbosti, ale možná by to zase bylo vtipné :D

      Vymazat
  2. Já si dělám zas třeba kaši z batátů, to je asi jako když namixuješ brambory s dýní. :D

    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Batátovou kaši jsem zkoušela a rozdíl jsem cítila, ale podobné si to něčem je :)

      SmileThess

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥