sobota 11. listopadu 2017

Wellness ;)

Ahojky 🚗


K narozeninám ode mě dostala maminka wellness pobyt, na který jsme se společně vydaly 20. října :) Ráno jsem dělala obhajobu závěrečné práce v Praze a pak jsme rovnou vyrazily. Víkend jsme si opravdu užily a hodně jsme toho viděly, jezdily jsme totiž hodně po výletech a bylo to opravdu skvělé :) 

Předem bych chtěla upozornit, že vás asi zahltím a přehltím fotkami, protože jich mám strašně moc - celkově mám z tohohle víkendu okolo 225 fotek :D do článku jsem všechny nedala, ale je jich tu taky požehnaně - pokusím se to tedy vyvážet tím, že dám méně textu, ale taky určitě nějaký bude (aby vůbec bylo jasné, co těmi fotkami chci říct)
Jelikož jsem obhajovala už v 9:00 hodin ráno, měly jsme hodně času a jelikož check-in byl až od 14 hodin, tak jsme si řekly, že sfoukneme jedno místo kam jsme chtěly zajet - a to do Terezína. Ale nejdřív na cestu nesmělo chybět dýňové latté ;)



TEREZÍN
Konkrétně Malá pevnost Terezín. Věděli jste, že Malá pevnost sloužila jako vězení pro politické vězně a ne jako koncentrační tábor - což si hodně lidí myslí? U jedné místnosti si také lidé myslí, že šlo o místnost, kde zabíjeli lidi plynem, ovšem jde o obyčejné sprchy a odvšivárnu (což ukážu na konkrétních fotkách). Židé byli drženi ve Velké pevnosti - tedy v Terezíně, kam jsme se jely také podívat.
Na fotkách cesta a vstup do Malé pevnosti - my jsme si vzaly kombinovanou vstupenku, takže jsme pak ve městě ještě měly vstup do Magdeburské kasárny a muzea ghetta.




My jsme šly s průvodkyní a měly jsme do začátku prohlídky čas, tak jsme si prošly místa, kde lidé chodí sami - což můžou dělat v celé pevnosti, nemusí jít s průvodcem. Tady je ženský dvůr, prádelna a jiné místnosti







A tady už jsme šly s průvodkyní - a šly jsme s ní jenom my dvě, což vlastně bylo děsně fajn - že tam s námi nebyl dav lidí







Odvšivárna o které jsem psala



Zřídkakdy používaná místnost - sloužila spíše jako reprezentační místnost, proto vypadá tak dobře


Vstup na samotku


V dálce je taková černá tečka - což je socha, kterou později uvidíte zblízka


Prostřední dveře vedou do jednoho z tunelů pod Terezínem, má asi 500 m a my se jím prošly - dojdete jím na popraviště


Proluka, odkud se úspěšně podařilo uprchnout třem vězňům, kteří nebyli dopadeni


Popraviště





To je ta socha







Terezín


Muzeum ghetta




Magdeburská kasárna



Vstup na židovský hřbitov


Po Terezíně - kde jsme strávily asi 4 hodiny, jsme dorazily konečně do hotelu. Ubytování jsme měly v hotelu Amálka, kde se nám hodně líbilo a bylo to tam útulné a krásné :)
Večer jsme šly na masážní křeslo a to bylo úúúžasné - zvlášť jak to masírovalo chodidla :D
Za celý den jsme také ušly docela dost kroků










Sobota - druhý den a snídaně :)



ŘÍP
V sobotu ráno, po snídani, jsme se vydaly na horu Říp a to vám byla štreka, ne jen že je to do kopce - logicky :D ale je to strašně příkré a mě v té době už bylo trochu špatně a měla jsem co dělat abych se tam vůbec vyškrábala :D nakonec jsem to ale dala a ten výhled stál za to





Při cestě je Mělnická vyhlídka, ze které jsme při cestě nahoru neviděly nic, ale počkejte na fotku z cesty dolů, to už něco vidět bylo :)





Rotunda Sv. Jiří


Pražská vyhlídka






Pohled z Mělnické vyhlídky při cestě dolů ;)





ROUDNICE NAD LABEM
V Roudnici nad Labem jsme navštívily románský hrad a zámek. Hrad byl zastavěn právě zámkem, který na něm "vyrostl". Na druhé fotce je vidět jedna z věží, kterými hrad disponoval a která je nyní uvnitř zastavěná.
Kostlivec je přivezený a nejde o místo v hladomorně, nýbrž místo které sloužilo ke sběru dešťové vody :) V ceně lístku je také ochutnávka Lobkowiczkých vín, s mamkou jsme si daly červené :) Kdo si vzpomene, tak na Festivalu vína v Plzni jsem jejich víno také ochutnávala ;)
Po prohlídce jsme šly na oběd, já si dala burgříka a byl dobrý, takže jsem si pošmákla - byly jsme u zámku v Don Pepe´s Bar/Restaurace, kdyby někdo byl poblíž ;)












MĚLNÍK
Tady jsme byly také v zámku, ale procházely jsme si ho samy - bez průvodce, což bylo děsně fajn a hodně nás to bavilo. Po prohlídce jsme si zašly do zámecké cukrárny, která tedy byla mega krásná










Večer jsme si užily náš wellness - saunu a solnou místnost a potom jsme si šly dát drink. Na pokoji jsme pak měly "párty" 😂 - to znamená, že jsme se koukaly na film, mamka měla víno a já dětské šáňo





Ráno jsem ještě při snídani vyfotila akvárko a vydaly jsme se na cestu domů - ale vzaly jsme to ještě přes Velvary a další dva výlety a taky jsme se stavěly u tety v Kladně


Velvary :)



OKOŘ
Ten kdo tu písničku skládal - Na Okoř je cesta ... na Okoř určitě ještě nikdy nešel, nebo šel hooodně zdaleka a nebo byl opilý, protože se dá dojet až pod hrad, cesta je rovná, krátká a rozhodně to není žádný výšlap :)
Jelikož jsme přijely a měly ještě čas, než začne prohlídka, daly jsme si kávu a pak se šlo na prohlídku. Jde tedy o zříceninu, ale i tak se mi tam moc líbilo























Výsernice :D



LIDICE
Lidice - upřímně musím říct, že tam to na mě působilo daleko víc než v Terezíně. Ano, i v Terezíně je cítit taková jiná atmosféra, ale tady vám nejdřív pustí krátký film, pak vevnitř v muzeu vidíte ty fotky těch lidí a nakonec tam je dokument, kde mluví ty přeživší děti a ženy ... to na mě opravdu hodně působilo, daleko víc než když jsem si procházela ty místnosti v Terezíně. Protože tam (alespoň já, nemají tak to tak určitě všichni) si řeknu, že to muselo být hrozné, příšerné atd. ale nedokážu si to tak úplně představit, jako když pak slyšíte, jak tam nějaká matka říká, že jí sebraly to dítě, ještě jí slíbily že jí ho hned vrátí a ona už ho nikdy neviděla, to jsem měla místy co dělat abych v tom muzeu nebrečela





Památník






Horákův statek



I když byl konec října, některé růžičky ještě vydržely


Po prohlídce Lidic jsme šly na oběd a nakonec do galerie




Konec - SUVENÝRY. Přivezla jsem si turistické známky, pohledy, tužku, knížečky z Terezína a Lidic, lidickou růži a sůl do koupele z hotelu


3 komentáře:

  1. Krásný dáreček jsi mamce dala :) jde vidět, že jste si to obě náramně užily! Krásné fotky :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo fotek! :D V Terezíně jsem byla před 2 lety se školou v rámci projektu Holocaust. Byli jsme i v Osvětimi a musím říct, že Terezín na mojí psychiku působil mnohe hůř, protože jsme spali v těch místech, kde předtím spali vězni.. A celkově ty zrekonstruované místnosti, jak to tam předtím vypadalo..

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Big post here. Omg that place. ..
    Xoxo from Portugal

    marisascloset.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥