neděle 14. srpna 2022

Domácí degustace 🍷

Ahojky :)


dostala jsem možnost ochutnat pár vín a protože nás zanedlouho čeká výlet na Moravu, který dostal manžel jako dárek k výročí svatby, nemohla jsem odmítnout - dle mého perfektní příprava na návštěvu sklípku :D

Vína mám odtud a předem musím říct, že s doručením a výběrem jsem byla velmi spokojená. 
Vína přišla rychle, zabalená byla důkladně, takže se jim nic nestalo a výběr na stránkách byl veliký. 
Já po pečlivém uvážení objednala tři - dvě bílá a jedno červené. 
Snažila jsem se, aby byla rozmanitá, takže jsem vzala Tramín červený, Pinot Noir a Cuvée (tedy víno, které v sobě zahrnuje více odrůd). Osobně mám radši vína červená, ale přijdou mi taková těžká, spíše na chladnější měsíce a na léto jsem chtěla něco lehčího, což mi zase evokují bílá vína, proto jsem zvolila dvě bílá a myslím, že jsem chybu neudělala. O červené jsem se ale připravit nechtěla, takže alespoň jedno jsem vzala :)

Jako první jsem zkoušela Tramín červený - víno bylo moc dobré, s ovocnými a květinovými tóny. Já si ho dala jenom tak, ale pokud bych k němu měla vybrat jídlo, zvolila bych drůbež nebo ryby, na stránkách doporučují také indickou nebo marockou kuchyni a věřím, že i s tou by bylo moc dobré. Výborné ale bylo i samotné, s knihou, relax a odpočinek :)


Jako druhé jsem zkoušela Pinot noir - tedy víno červené. Jak jsem psala, červená vína mám radši a Pinot noir je jedno z těch, které mám opravdu ráda, volba tedy byla jasná. Víno má celkem silné tělo, jsou cítit ovocné tóny, ale i vanilka a čokoláda. Zkoušela jsem ho jeden upršený a podmračený den s hovězím steakem a byla to lahoda. Výborné víno s výborným jídlem je prostě dokonalá kombinace a sázka na jistotu. 


Jako poslední jsem zkoušela Cuvée - jde o letní novinku a na léto se tohle víno opravdu skvěle hodí. Je složeno ze čtyř odrůd, konkrétně to je Müller Thurgau, Muškát moravský, Sauvignon a Neuburské. Na stránkách se dočtete, že je lehce citrusové, broskvové a melounové s tóny máty a já souhlasím. Jde o lehké a úžasně svěží víno, které jsme si vzali sebou na piknik a bylo to dokonalé. 



*spolupráce 

28 komentářů:

  1. Tady měl někdo moc příjemné a chutné chvilky. :) Já osobně jsem teda tým bílé víno, ale jsou i červená, která mi chutnají. Cuveé jsem ale ještě nezkoušela a docela mě zaujalo.

    Eli | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  2. Cuvečka miluju a navíc, když popisuješ, že bylo takové lehučké, tak to je přesně moje chuť :) červené bohužel pít nemůžu, z nějakého důvodu mám na něj alergii a z bílých mám ráda hlavně suchá vína nebo takové spešl mixy odrůd :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám radši sladší vína, ale spíše je to víno od vína :)

      Vymazat
  3. Z vinařství Starý vrch jsem měla Pálavu a byla moc dobrá. Takže věřím, že i Tramín byl fajn.

    OdpovědětVymazat
  4. Já osobně preferuji bílá, sladší vína. Každopádně o Cuvée jsem ještě neslyšela a dost mě to zaujalo, takže určitě ráda vyzkouším. Děkuji za tip ! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, za mě cuvée jsou jedny z nejlepších vín, co jsem měla a většinou mi chutnají více :)

      Vymazat
  5. Já osobně mám raději bílá, spíše suchá vína, ale nepohrdu ani dobrým červeným. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě vám zpestřily krásné chvilky :) Já si po večerech dávám spíš čaje než vína :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, já si po večerech nedávám většinou nic, chodím pak moc na záchod, takže ani víno, ani čaje :D

      Vymazat
  7. Určitě to byla parádní degustace :) s alkoholem mám minimální zkušenosti, takže bohužel nemohu soudit, ale četla jsem hodně recenzí na tuhle firmu a samé pochvaly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bylo to moc fajn, já moc nepiju, takže jsem ráda, že jsem nemusela vše degustovat v jeden den a měla jsem na článek čas :)

      Vymazat
  8. Fajn článek :) Jak ráda bych si dala víno! Když jsem ještě bydlela u rodičů, pili jsme občas večer víno, převážně tedy bílé. Teď nemůžu kvůli lékům :(

    OdpovědětVymazat
  9. Thess, ono není špatné občas ochutnat něco nového. Máme pár svých oblíbených vinařů, letošní léto je horké, sklenička dobrého frizzante je pro mě to pravé :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Mě víno bohužel nechutná, takže se prd vyznám co je dobrý a co ne 😀. Důležité je, že výběr vín chutnal 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky moc nevyznám a orientuju se jen v mezích chutná/nechutná :D nejradši mám ledové a slámové :)

      Vymazat
  11. Taky mi přišla tahle nabídka spolupráce, ale bohužel víno nepiju, nechutná mi. Ale hrozně se mi líbí ty estetické fotky s tím vínem, pěkně vyfoceno :)

    OdpovědětVymazat
  12. Když jsem ještě psávala o víně, nejraději jsem testovala červená vína, po těhotenství, mateřství a spoustu letech jsem se propila k bílým, suchým vínům, která mají příjemnou vůni a jsou převážně česká... Závidím ti skvělou spolupráci, tu bych si užila 🧡

    OdpovědětVymazat
  13. Momentálně je sezóna burčáku, který piju pomalu po litrech. :D Nicméně dobré víno nikdy neurazí, mňam. :))

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥