pátek 13. března 2015

Ovocné knedlíky

Nedávno jsem dělala ovocné knedlíky a tak jsem se rozhodla podělit se o to s Vámi. Osobně mám raději kynuté, tvarohové mi nějak nejeli a "nečerstvé" byli pak poněkud tvrdé, ale třeba se někde stala chyba - znáte to ;)

Jaké máte radši Vy? A s jakým ovocem je máte nejradši?

Já mám nejradši s jahodami, borůvkami nebo lesním ovocem (maliny, ostružiny), pak je snesu s meruňkami, ale už nejsem tak "odvařená" a se švestkami a zbytkem je nesním vůbec :D

Ingredience:
- Těsto
  • hrubá mouka 300 - 350 g
  • mléko 200 ml
  • 1- 2 vejce
  • 20 g droždí
  • 2 lžíce cukru
  • špetka soli
  • ovoce

Sůl, cukr, mouka, jahody, droždí, vejce, mléko
 - Na ozdobení:
  • tvaroh
  • cukr moučka
  • máslo
  • smetana

Smetana, tvaroh, cukr moučka (ano, chybí máslo)
Postup:
  • do mísy se dáme mouku, já dám těch 300 g, ale po vykynutí ještě většinou trochu přidávám, uděláme důlek a do něj rozdrolíme droždí a přidáme 1 lžíci cukru, zalijeme trochou vlažného mléka, po tom přikryjeme mísu a necháme kynout - u mě to trvalo do hodinky.
  • potom přidáme zbylé ingredience - zbytek mléka, 1 lžíci cukru, vejce a špetku soli. Zpracujeme v těsto a nechme vykynout, tentokrát mi to trvalo 20 - 30 min.
  • po vykynutí těsto (u mě) ještě potřebuje trochu mouky. Z mouky si pak jednoduše na pomoučený vál  odtrhávám kousky těsta - nijak se s tím nepářu, žádné válení atd., z toho kusy si prsty vytvaruji jakous takous placku
  • do placky dám ovoce (ovoce můžete předem pocukrovat, já ho někdy nechám nepocukrované a chutná to také dobře, zvlášť třeba čerstvé jahody necukruji nikdy, ale tyhle zmražené jsem trochu pocukrovala) no a vytvaruji "knedlíček" (dobře, někdy je šišatý :D )
  • připravím si hrnec s vodou, tu přivedu k varu a dám tam knedlíčky, nechám je tam cca 10 min. po vyndání je propíchnu vidličkou 
  • mezitím co se mi knedlíčky dělají, si smíchám tvaroh s cukr moučkou, rozehřeji máslo a vyšlehám šlehačku (samozřejmě někdo používá koupenou ve spreji a má to práci méně)
  • pak už si knedlíčky jen dozdobím, když mi zbyde ovoce dám ho ještě navrch a je hotovo

15 komentářů:

  1. S jahodovou náplní jsou nejlepší, ale už si ani nevzpomínám, kdy jsem je měla naposled, na sladké obědy nejsem. Mamka je vždycky sypala moučkovým cukrem, polila rozpuštěným máslem a posypala nastrouhaným tvarohem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to dělala podobně, jen mi ten tvaroh s cukrem předem spojíme :)

      Vymazat
  2. ovocné knedlíky milujem! :) najradšej mám jahodové, ale zjem ich slivkové. :) moja babka ich vie urobiť úplne božsky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ty od babiček a maminek jsou dle mého vždycky nej :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. my to voláme jahodové guľe a je to super, hlavne v sezóne s domácimi jahodami!
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  5. Sladké jídla jakožto hlavní chod jsem nikdy moc nemusela, ale poslední dobou na ně mám chuť pořád. Den bez něčeho sladkého si už nedokážu představit, takže to vidím tak, že si zítra na oběd udělám jahodové knedlíky :D
    ...//Instantní krása//...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám jak kdy, často mám dlouhá období kdy sladká jídla (jakožto oběd apod.) nechci vůbec a nesnědla bych to, ale po nějaké době vždycky přijde na něco chuť ;)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥