sobota 1. června 2024

Střípky KVĚTEN 2024

Ahojky :)


vítám vám u dalšího měsíčního shrnutí, tentokrát za květen. Minule jsem psala, že duben byl úžasný, zatím nejlepší měsíc roku 2024, ale že pokud vše vyjde, jak má, tak bude sesazen a tak se také stalo. Na mysli jsem měla právě květen, tedy měsíc, kdy se narodila naše milovaná holčička a můžu říct, že se opravdu povedl, celý byl úžasný, já jsem ale především moc šťastná, že se vyvedla oslava jejího prvního roku, kterou jsem dlouho, s láskou a radostí připravovala ❤ Byl to pro mě velký úkol a událost, na kterou jsem se dlouho těšila a kterou jsem dlouho plánovala a připravovala a můžu říct, že i když jsem chvilkami byla na pochybách, nakonec dopadla na jedničku :) 
Květen byl skvělý měsíc plný úžasných akcí, oslav a událostí, ale přinesl i smutek, opustil nás Baryček, pejsek od sestry, který se po mnoho let objevoval v různých článcích, především, když jsem zvířátka v létě hlídala. Bylo mu krásných 17 let a měl nádherný život, ale přesto odešel člen rodiny 🖤🕊 

Květen začal lívancovou snídaní, po které jsme se vydali ven, hledat rozkvetlou třešeň, ta naše už byla bohužel odkvetlá, tak jsem vzali za vděk jiným rozkvetlým stromem a snad to svůj účel splní 🌸
Prošli jsme se okolo řeky a zamířili do sadů, protože Kolombína (jedna z nej zmrzlin v Plzni) otevírala svojí novou pobočku, naštěstí bylo krásně a zmrzlina vážně bodla, vzala jsem nám rakytník a dračí ovoce :)





Spolu a přišla se potulit i Goldinka :)


Další super díl :)


Takhle si spolu holky po ránu hrají 😁


Další várka lívanců 🥞


V květnu v Plzni tradičně probíhají Slavnosti svobody. Jako vždy jsme si nenechali ujít Convoy of Liberty a poté jsme se šli podívat do města na ležení vojáků. 











5.5. taky probíhala akce s Nedoklubkem - Běh a procházka pro miminka do dlaně. Výtěžek putuje právě do neonatologických oddělení a protože Celestýnka je naše nedoklubko, nemohli jsme si to nechat ujít a procházku jsme spojili právě s návštěvou centra při probíhajících Slavnostech svobody :)



Náš první DEN MATEK ❤


Se sestrou a neteřemi jsme vyrazily do divadla na hru Go back for murder, což je adaptace detektivky od Agathy Christie - Pět malých prasátek. Tento případ Poirota mám moc ráda a musím říct, že se jim to vážně povedlo. Těžkost je v tom, že příběh je retrospektivní, Poirot vyšetřuje dávný zločin, v knize a na plátně se vracíme do minulosti, což se na divadle dělá hůř, ale krásně se jim to povedlo a hru jsem si moc užila :) 



Baryček 🖤



Jak spousta z vás určitě ví, proběhl také Český den proti rakovině, manžel měl zrovna odpolední, takže jsme se hned dopoledne vydali na procházku a úspěšně jsme dobrovolníky našli 😊




Jakto, že utekl už rok? 
16.5.2024



A pár střípků z oslavy nemůže chybět 💖



Moje kočičí lásky :) 


Na roční prohlídce u paní doktorky. Celestýnka byla moc chválená a strašně statečná, protože dostala zase další ďobanec, posilující dávku Hexa vakcíny. 


Zaplavená náplavka.


Upršené dny si žádaly něco dobrého a protože jsme měli voucher, který jsem manželovi dala k Valentýnu, rozhodli jsme se pro nejlepší burger v Plzni 🍔


LÓGR - festival kávy. Minulý rok jsem chyběla, ležela jsem ještě na JIP, ale letos jsem si ho ujít nenechala. 
Ochutnala jsem kávu, jejíž zrna byla macerovaná v ginu a mňam, předloni jsem ochutnala v brandy a to bylo ještě lepší, ale i tohle byla bomba. Také jsem ochutnala lotyšskou specialitu, ale tu už bych upřímně mít nemusela, nebyla to hrůza, ale cítila jsem hlavně smetanu. 






Tak jasně, že jsme se koukali 🥇


Roční prohlídka na očním a všechno v pořádku :) I když přišlo i vyděšení - nejprve se jde do ordinace, kde se očička změří, potom se vykapají a po několika minutách se jdou zase měřit. Na druhé měření si nás vzala sestřička do jiné ordinace (bez doktorky) a po chvíli mi podívá, že malá má každou zorničku jinak velkou, bylo to vidět jak na tom přístroji, tak pouhým okem, jedna byla obří a druhá malá, nic nám k tomu neřekla a šli jsme zase do čekárny. My celý vyděšení, co to znamená, já hned googlila (no nic hezkého nevycházelo), pak jsme šli do ordinace a paní doktorka povídá, že je vše v pořádku, žádné dioptrie ani nic, jen jí je ještě zkoukne, no a já co ta velikost zorniček... na to mi řekla, že to nic není, že to jen z toho jednoho očička vyplakala ten roztok 😂 
Myslím si, že to, jak mi spadl kámen ze srdce, bylo slyšet až v přízemí (oční je v 10 patře). Pak jí ještě očička prohlédla, dostali jsme zprávu a obrázky na naučení (ve třech letech další prohlídka) a šlo se domů. 


Budu se opakovat, jen z toho udělám jednotné číslo - tak jasně, že jsem se koukala 😄


Mobil mi udělal pápá. Zkoušela jsem ho ještě dát do servisu, ale oprava už úplně neměla cenu a i když by se to dalo opravit,  už by nikdy nefungoval Face ID a teda dát pálku a ještě mít ne plně funkční mobil, to se mi fakt nechtělo. 


Zmrzlina z Kolombíny a moje nejmilovanější mátová s čokoládou 🍦


Nebylo mi úplně dobře, ale už se to zlepšuje :)


Další oslavenec tohoto měsíce - Goldinka oslavila 4 narozeniny 🥳


Na preventivce u zubaře a když se nic nenajde, je to hned veselá návštěva 😁
Po vstupu do ordinace byla hned sranda, moje obálka už se roztrhala a pan zubař říkal, že to určitě není moje, ta natržená, že to musí být mamky a sestřička že ne, že ta moje, tak jsem jim na to říkala, že já musím být všude a často, pak se to tam nevejde a vypadá to jak záznamy stoleté paní 😆 Na to konto jsme zjistili, že tam chodím už od roku 1997. No a jelikož všechno bylo v pořádku a neměla jsem ani kámen, byla to vážně prima návštěva, takové chci všechny 😁


Posekala jsem u našich kousek trávníku a Celestýnka si vyzkoušela houpačku, kterou dostala k narozeninám a byla nadšená 💜



S kamarádkou K. na kafíčko-čajíčku (já jsem kávová, ona čajová) :)


Moje holky milovaný - mají štěstí, že je tak zbožňuju, protože jim došly granule a já jim pro ně v tom slejváku (31.5.) jela 😂☔



Co Váš květen?



32 komentářů:

  1. Květen plný krásných zážitků.
    Náš květen byl náročný a smutný - vlastně abych byla upřímná, krom Velikonoc, které byly pěkné, byl velmi náročný i duben - všechny události nabraly rychlý spád se smutným koncem. Není to teď lehké, ale i když je mi teď smurno, věřím v lepší zítřky.
    Moc ráda jsem si tvoje střípky přečetla - zlepšily mi náladu. Pohlaď za mě tvoje kočičí princezny. 🙂
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem a doufám, že bude brzy lépe a určitě brzy přijdou lepší zítřky. Děkuji, určitě pohladím :)

      Vymazat
  2. Opět další měsíc plný zážitků. Bridgertonovi jsem také dokoukala. A v knihovně na mě čeká nový Bryndza. Jinak krásná výzdoba na oslavě a především ten dort, ten se opravdu moc povedl. Tak ať je červen stejně pěkný. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Bryndza se ti určitě bude líbit, je super :)

      Smile Thess

      Vymazat
  3. Teda to byl krásný měsíc. Novinku od Bryndzy mám už přečtenou. Moc se mi líbí ty otisky nožiček :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, tak tvoj mesiac máj vyzerá veľmi bohato. Ako ste oslávili deň detí? Finále o zlato som sledovala aj ja a v posledných sekundách som čechom veľmi držala palce, až ma doma tíšili, pretože by sa susedia mohli sťažovať. Víťazstvo Čechov som prežívala skoro tak, ako by to bolo aj naše :) Hot dog vyzerá úžasne. Som rada, že sa máš dobre :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Den dětí byl krásný, vzali jsme malou do hračkářství a i my si pak odnesli z obchodu něco pěkného :D Tak to je super, fandit se musí pořádně :)

      Vymazat
  5. Oslava, mňamky, akce, kafe, čtení.... co víc si přát?
    Tak přeji krásný červen. Celestýnka je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  6. Thess, to je doslova smršť akcí, kafíček, zmrzky, radostí... A taky trochu strachu a smutek. Stihla si prostě všechno.
    Ať se ti povede i červen! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. jsem moc ráda, že je vše v pořádku :) jak u malé, tak i u tebe :)

    OdpovědětVymazat
  8. Teď mám chuť na lívance, mňam! Na Bridgertonovi jsem právě dokoukala před 15 minutama, původně jsem chtěla čekat než bude venku celá série, ale nevydržela jsem, tak teď trpím, chci vidět zbytek :D Krásné fotky, vypadá to na hezky prožitý květen!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já taky chtěla čekat, ale nedalo se, tak jsem koukla na Královna Šarlota, to jsem ještě neviděla, ale už to mám taky dokoukáno :D Děkuju :)

      Vymazat
    2. Máš stejnou strategii jako já, právě jsem ji zapla taky, protože jsem ji ještě neviděla :D

      Vymazat
    3. Tak to je super náhoda :D Já už mám dokoukáno a za mě super, klidně bych brala i další příběhy, Violet třeba. Na konci mi i slza ukápla.

      Vymazat
  9. Pěkně nabitý květen :). A psí miláček se dožil krásného věku!

    OdpovědětVymazat
  10. Prima květen jsi měla. A hezky jsi ho nafotila. Lívance vypadají super (budu je muset taky udělat) a na divadelní hru od A. Christie bych šla taky - mám její detektivky moc ráda (zrovna teď "sjíždím" televizní seriál s Poirotem).
    Přeju hezký červen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, hra je vážně skvělá a hlavně jsem si užila po delší době divadlo :)

      Vymazat
  11. Ahojky Thess :) Krásný květen!
    Je mi líto Baryčka :( Ale ten věk je krásný, kéž by se Tristan taky takhle dožil... můžu jen doufat, uvidíme...
    Papání super, takové lívance bych si taky dala a ta zmrzlina má teda hezky sytou barvu :)) A nějaké kafe u tebe nesmí chybět, to tu máš ve shrnutí vždycky, že? :D
    Je fajn, že chodíte na takové akce a nenudíte se, běh a procházka pro miminka do dlaně je prostě moc hezký nápad... co se týče dni proti rakovině, tak to jsem nějak prošvihla...
    Já věřila, že Celestýnce uděláš super oslavu! Nezklamala jsi :)) A furt si říkám, tyjo, už je to rok....
    No a zubař? :D Mně na poslední preventivce taky zubařka nenašla ani kaz ani zubní kámen, ale trošku mi upravila jeden odhalený krček, byla jsem statečná a vydržela to, byla to chvilka :D A teď jsem ráda, protože to fakt pomohlo. A jinak nám se sestřičkou řekly, že odcházejí do důchodu. Do další preventivky na podzim si musíme (celá rodinka) najít nového zubaře... což bude těžké :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, ano, ten věk je moc pěkný, už to přicházelo a vědělo se o tom, ale i tak je to vždycky bolesné. Jojo, kafe je vždy, já jsem milovník :D Tak snad brzy najdete super náhradu, vůbec nevím, kam bych šla, kdyby můj zubař končil, ale taky to už může přijít, už je v důchodu a zatím stále ordinuje, ale jak dlouho to bude trvat, to se neví :)

      Vymazat
  12. To jste meli ale nabitý měsíc! A že ten květen strašně rychle utekl😃 na logr festival jsme letos chtěli, ale nakonec se nesešly služby, tak z toho byl aspoň výšlap do kopců po okolí:)

    OdpovědětVymazat
  13. Nedivím se, že byl květen tvým nejoblíbenějším měsícem :) My jsme nic moc nedělali, přítel se učil na zkoušky, tak jsme věnovali většinu času tomu a taky jsem byla 2 týdny nachlazená, takže se toho moc podnikat nedalo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad bude červen lepší a zkoušky dobře dopadnou :)

      Vymazat
  14. Jako vždy moc hezké shrnutí :) Já měla květen hlavně ve znamení zkoušek. Mňam, s lívanci mi děláš chutě :D :) V létě půjdu také k zubaři a k očnímu. Cítím, že se mi oči zhoršují, tak asi bude potřeba přidat dioptrie :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) U nás u očního byla jen malá, jen preventivně :)

      Vymazat
  15. Krásně nabitý květen:) Lívance miluju a Anděla smrti jsem už taky stihla přečíst. Pro kytičku jsem si musela doběhnout na poštu, protože jsem zrovna ten den nebyla nikde, kde bych s nimi někoho potkala. Ale mám ji:) Přeji krásný červen 🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to je dobře, že jsi kytičku také získala :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥