úterý 11. dubna 2017

Recept: Tvarohový koláč

Ahój 🍥


Tenhle recept jsem si vyloženě vycucala z prstu, ale jelikož všem okolo chutnal, rozhodla jsem s Vámi o něj podělit. Jde tedy o pečený tvarohový koláč a snad Vám bude chutnat jako mě a ostatním :)

Ingredience:
Korpus: 
  • Banán
  • Sušenky
  • Trošku másla
Náplň:
  • Tvaroh 500 g
  • Škrob
  • Zakysaná smetana 190 g
  • Vanilkový cukr
  • Vanilková esence (kapička)
  • + cukr kdyby to pro někoho bylo málo sladké
Zdobení:
  • Ovoce (čerstvé, zmražené ...) 


Postup:
  • nejprve rozdrtíme sušenky, poté je spojíme s banánem, já přidala ještě trošičku másla (nepoužila jsem všechno co je v mističce, jen drobínek a ani to není potřeba) - vytvoří se takové "mazlavé" těstíčko. Já to udělala tak že v něm byly větší kousky banánu, protože mám banán moc ráda, ale může se to i plně spojit. Taky kdo by nechtěl tohle mazlavé těstíčko, může přidat víc sušenek a pak se vytvoří takové to tradiční sušenkové těsto ;)


  • dortovou formu vysteleme 😂 (jo, nemůžu si vzpomenout na lepší popis) pečícím papírem a okolo vymažeme máslem
  • poté těstíčko rozprostřeme po dnu (ach jo, mam to dneska ale skvělé popisovací schopnosti) a dáme do ledničky


  • tvaroh smícháme s vanilkovým cukrem a extraktem
  • poté přidáme zakysanou smetanu a trošku škrobu


  • a jelikož jsem byla líná, použila jsem mixér aby se všechno dobře spojilo a dám taky do lednice


  • zatímco je korpus a tvarohová náplň v ledničce, připravím si ovocem (ale to lze vynechat), pokud tam chcete ovoce jen tak naházet, já si ale udělala takovou "zálivku" (😮)
  • zmražené ovoce jsem si dala do hrnce, přidala cukr a nechala povařit 


  • jelikož jsem toho napoprvé udělala málo, musela jsem to udělat ještě jednou


  • když mám ovoce připravené (nebo po cca 20 min.), rozehřeju troubu na asi 180℃, z lednice vyndám korpus a přidám tvarohovou náplň


  • navrch přidám rozehřáté ovoce a dám péct do trouby na cca 30 min.


  • po upečení nechám vychladnou asi hodinu venku a pak dám na noc do ledničky


  • to už je výsledek :) Pokud byste chtěli koláč vyšší (čemuž já už říkám dort, ale což) tak prostě uděláte víc tvarohové náplně


10 komentářů:

  1. Tak ten se ti moc povedl, vypadá skvěle :) Mám moc ráda tvarohový koláče, peču je nejraději, navíc s ovocem, mnam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, byla jsem opravu ráda že to dopadlo dobře :D

      Vymazat
  2. vyzerá super, hneď si mi narobila chúťky :D milujem všetky koláče kde sa nachádza aj banáán ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, taky mám ráda snad všechno kde je banán (tedy tam kde se hodí) :D

      Vymazat
  3. Tyhle dorty miluju! Vypadá skvěle, povedl se ti :) Recepty vycucaný z prstu jsou nejlepší, ono to vždycky nějak dopadne :D

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  4. Cokoliv s banánem miluju, takže tenhle dortík musím určitě vyzkoušet! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Božeee!!!! To vypadá naprosto božsky! Miluju takovéto dorty a tvarohem a ovocem! Mňaaammmm!!!! <3 Vážně si moc šikovná! :D <3
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥