čtvrtek 20. dubna 2017

Top 10 KNÍŽEK

Ahojky 📚


Minulé top ten - tedy 10 nejlepších pohádek (dle mého) se hodně líbilo a dnes jsem tu s další desítkou, tentokrát půjde o moje vůbec nejoblíbenější knihy. Bylo to pro mě straaašně těžké vybrat jen 10 knížek, takže například chybí Rozum a cit, ale jelikož mám Pýchu a předsudek raději, zařadila jsem do top desítky tu dle mého nejlepší knihy od Austenové, ale vlastně je to takový zástupce, proto já mám ráda všechny knihy od téhle spisovatelky. Těžká taky byla volba mezi knihou Na Větrné hůrce a Jana Eyrová, no a jak těžce jsem se rozhodovala mezi knihami Liane Moriarty asi nemusím ani mluvit :D Takže moje desítka nejlepších knih je následující:

1. Pýcha a předsudek (Jane Austen - 1813) - Eliza a pan Darcy. Upřímně musím říct, že knihám od Jane Autenové jsem přišla na chuť až s věkem. Už v pubertě jsem se pokusila Pýchu a předsudek přečíst, knihu jsem ale odložila asi po první stránce a v hlavě mi znělo něco jako: "Co to je za blábol?" A pak, ani nevím proč, jsem to zkusila o pár let později znovu, ovšem tentokrát mi v hlavě znělo něco jako: "To je ta nejlepší kniha jakou jsem kdy četla!" Ano, tak moc jsem se do ní zamilovala, že jsem schopná jí číst znovu a znovu a znovu (a film taky můžu vidět stále dokola) a neomrzí mě to. Pak jsem přečetla i ostatní knihy od Jane Austenové a všechny mě uchvátily, ale na pana Darcyho nemá prostě nikdo ;)

2. Vánoční koleda (Charles Dickens -1843) - film je také moc krásný, ale kniha, ta je boží a já Vám jí doporučuji si přečíst. Možná v ní žádné poselství není, ale já ho tam vidím a je překrásné a každý by to měl vědět a uvědomit si ho. A to ne jen před Vánočními svátky, ale po celý rok, proto knihu čtu ráda opakovaně, je totiž ... boží (neříkala sem to už?)

3. Na Větrné hůrce (Emily Brontë - 1847) - to drama, ten žár, ten spletitý děj ... to je něco co čtenáře vtáhne do děje. Navíc je vše krásně popsáno a tak je snadné představit si onen dům, blata, oheň v krbu, no prostě všechno. Kniha popisuje jak uí být někteří lidé krutí, ale také jak někteří umí milovat a to se mi moc líbí

4. Anna ze Zeleného domu (Lucy Maud Montgomery - 1908) - moje láska z dětství, osudy sirotka Anny, která přeci jen najde vlídnou náruč. Při určitých pasážím stále brečím jak malá

5. Malý princ (Antoine de Saint-Exupéry - 1943) - Malého prince mám ráda už od dětství, kdy jsem sice úplně nechápala děj, ale i tak se mi to jako pohádka líbilo, čím jsem starší, tím knihu víc a víc chápu a stále poznávám nové věci, které mi dřív utekly. Knihu čtu několikrát za rok, abych si vždy připomněla ten úžasný příběh a cestu Malého prince. Takže ... nakreslíte mi prosím beránka?

6. Harry Potter (Joanne Kathleen Rowling - 1997/2007) - první díl jsem začala číst hned po tom, co dorazil do ČR, byla to shoda náhod že mi tu knihu někdo dal, když byla ještě docela neznámá, ale já se zamilovala a svět kouzel miluji dodnes. Komu taky, omylem, nepřišel dopis z Bradavic? :D

7. Odkaz dračích jezdců (Christopher Paolini - 2002/2011) - draci a dobrodružství, to nesmí chybět. Jde o krásnou a napínavou sérii a já prostě zbožňuji vymyšlené světy ... a taky draky

8. Twilight sága (Stephenie Meyer - 2005/2008) - někdo jí miluje, druzí nenávidí. Já jsem v první skupině a nehodlám se za to stydět, i když byla doba (když okolo mě byly neustálé narážky a já se nechala víc ovlivňovat) kdy tomu tak bylo. Teď ale vím že má každý jiný vkus a každému se líbí něco jiného a já nemám důvod neříct že Twilight sága mě uchvátila. První díl mě strhl tak moc, že jsem se od něj nemohla odpoutat - knihu jsem začala číst ráno a když mi v deset večer chybělo pár kapitol a já šla spát, nemohla jsem usnout a musela číst dál, jela jsem skoro nonstop a nějakou chvilku po půlnoci jsem také knihu dočetla :D

9. Sukuba (Richelle Mead - 2007/2011) - joo, není to žádná přelomová literatura, ale je to krásná série, a já má mám tak ráda ty nadpřirozené věci a tak. Navíc si u toho vždycky krásně odpočinu, autorka mě umí vtáhnout do děje a já už pak jením koukám, jak se vezu ... :)

10. Sedmilhářky (Liane Moriarty - 2014) - myslím že netřeba moc představovat, o knihách téhle autorky píšu dost a Sedmilhářky už se tu také objevily a já Vám je doporučuji. Běží teď u seriál dle téhle knihy, ale kniha je tisíckrát lepší ;)

16 komentářů:

  1. Moc pěkný výběr! :) I když se musím přiznat, že všechny jsem nečetla, většinu ale znám. :)

    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  2. super knihy, kiežby mám viac času na ne :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mne sa páči tá TW sága, no keby som mala viac času na to čítanie. :D

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny knihy jsou skvělé, většinu z nich jsem četla a nebo se alespoň chystám si je přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vánoční koleda je super :) a Twilight je snad jediná sága, kterou jsem přečetla celou :D
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  6. Většinu knížek znám, ale nečetla jsem. Já, bohužel, patřím do té skupiny co Twilight zrovna nemusí, ale jak si říkala, každému se líbí něco jiného. :) Malého prince miluju! <3 Viděla jsi tu animovanou pohádku, myslím, že je tak dva tři roky stará?
    Super článek a skvělý tipy! :) <3
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem viděla pohádku, i když já bych byla za to aby udělali ještě ten samotný příběh (jen podle knihy) :)

      Vymazat
  7. super článok :) môžem s tebou vo väčšine prípadov súhlasiť, že sú to super knižky :) ja si pamätám ako som v detstve fičala na Anne a samozrejme Harrym :) Malý Princ je klasika a Pýcha a Predsudok tiež :)

    OdpovědětVymazat
  8. Malého prince taky miluju <3 Za sebe doporučuji P.S. od Ani Geislerové :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.S. je pěkná kniha, ale spíš jí mám až někde vzadu :D

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥